Dara Helvétský kříž

Zkoušky ZZZ

30.09.2012 12:50

Dnes jsme s Daruškou složily zkoušku ZZZ. (národní řád - zkouška záchranářské způsobilosti)

Opět jsem před zkouškou nejedla a bylo mi standartně blbě. Začaly jsme stopou. Jako psovod jsem se mohla dívat, jak Pepa šlape stopu a lehá si na konci. Pak jsem běžela pro Darču (byla odložená na druhé louce - Lucka ji hlídala). Už věděla co bude a měla do stopy velkou chuť - prostě mě tak trochu vláčela :-). Hlášení jsem zvládla a i Darča chvíli poseděla. Z pytlíku načuchala solidně a pak už se vydala po stopě. Moc pěkné, klidné. Předmět pěkně zalehla (jen maličko křivě). Lom trochu přešla - bylo to na ní vidět, ale dohledala si ho (nic moc - umí líp, ale snažila se ;-). Jak se blížila k ležící osobě začala zrychlovat a zrychlovat. U osoby zůstala chvíli stát než začala vyštěkávat. Štěkala pěkně a dlouho (než jsem osobu nahlásila a došla k ní). Tady jsem měla malý problém - s Darčou jsem nikdy nikde netrénovala odvolání od osoby a tak štěkala a štěkala a když si na povel lehla tak se k osobě opět doplazila. 46 bodů

Všichni jsme se vrátili na cvičák a pokračovaly poslušnosti. Protože jsem myslela, že půjdeme jako první na odložení, spíš jsem Darču klidnila. A šly jsme na chůzi u nohy. Ještě že jsem si běžela pro aport (zapoměla jsem ho v autě) - tím se Darů alespoň trochu probrala. I tak byla chůze horší než jsem obvykle zvyklá. Občas dál od nohy, koukala po rušivých zvucích a střelci, vstaň až na třetí pokus, štěkání pomalejší :-) 43 bodů

Dál následovaly překážky - pěkné, Darča se snažila, oba skoky pěkné, kladina i lávka na sudech také. Jen u tunelu jsem zapoměla jít s Darčou a tak měla pomalejší výlez - 49 bodů

Poslední byl speciál s nandaváním botičky, převozem na vozíku, nepříjemným materiálem, přímým označením a průchodem skupinkou. Ve skupince měla Darča zaváhání, nandavání botičky proběhlo bez problémů. Na přímém označení jsme opět měly chyby v odložení při zvedání figuranta a já osobu opět nepřivedla :-( - 47 bodů

(doufám, že jsem počty bodů neproházela - ale prostě za Velmi dobře - 185 bodů)


Díky všem za pomoc při trénincích jak stop tak i poslušností a vůbec s celým Dařiným výcvikem :-)

Budeme muset zlepšit chůzi u nohy a odložení při vyštěkávání osoby - to jsme nikdy nedělaly a je vidět, že budeme muset začít - již promýšlím jak ;-) - Darča se i při povelu lehni metr od osoby k figurantovi za stálého štěkání  doplazila zpět. Je super, že má výborný tah na figuranta, ale budeme to muset ještě doladit :-)

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode