Dara Helvétský kříž

Výcvikový víkend - Zátiší

24.05.2015 21:49

O víkendu 22.-24.5. jsme měly možnost zúčastnit se výcviku s ZBK Liberckého kraje a hasiči Hejnice v Jizerských horách. Chata Zátiší má úžasnou polohu uprostřed lesů. kde probíhaly plošné tréninky. Začali jsme v pátek v noci. Terén cca 250x100 cm, jedna osoba. S Darčou jsem šla na řadu v 23:30. Vzhledem k velikosti terénu, jsem zvolila postup po jedné z delších stran /vítr šel ze strany, kde se rozkládal terén/. Darča samostatně prohledávala prostor, chvílemi jsem na ni musela čekat, abychom měly pokrytou hranu terénu. Vyplatilo se. Figurant ležel cca 2 metry od hrany a kdybych postupovala, Darča by neměla šanci osobu ucítit. Takto se při jednom z návratů na hranu dostala pěkně na vítr, figuranta dohledala a pěkně vyštěkala. cestou z terénu nás čekalo překvapení v podobě figuranta schovaného u cesty. V místě, kde už se dávno nehledá. Prostě prověrka, jak psi reagují, pokud zrovna nehledají. Vítr foukal od nás k osobě, tak si ji Darča ani nevšimla. Našel ji jeden pes.

V sobotu dopoledne jsme s Jindrou, Jitkou a Ondrou zajeli na cvičák do Hejnic na překážky. S Darčou jsme vyzkoušely překážky, které jsou na hasičských zkouškách.

Odpoledne jsme se zúčastnily hledání v ,,hustníku". Oplocený prostor plný cca třímetrových stromků, maliní a jiného ,,zeleného bordelu" a velmi špatně prostupný. Tady nás čekaly dvě osoby. Darču jsem pustila samostatně hledat - ať dělá, co uzná za vhodné. PPosílat ji do stran stejně nemělo smysl kvůli náročnosti terénu, který byl místy neprostupný. První nález jsem měla já - při vstupu do terénu jsem nalezla Víťovu krabičku s piškoty :-) Nález obou osob vypadal tak, že Darča někde hledala (původní plán jít jakýmsi hadem moc nešel realizovat) a já se snažila prodírat vpřed. Když Darča začala kdesi štěkat, zintenzivněla má snaha prodrat se k ní co nejdříve. Zde jsem si ověřila, že vybavení je důležité - za helmu a rukavice jsem byla vděčná :-) Úspěšné hledání jsme zakončily zabíhačkou.

V neděli jsme si udělaly jen motivační poslání na osoby. Abychom využily místní terén, tak jedna strana byla do svahu a druhá přes potok. Darča vyběhla na všechny čtyři osoby s chutí a moc hezky vyštěkala. Rychlost běhu byla trochu pomalejší - přeci jen byl kopec prudký a myslím, že se na Darušce projevila i únava z náročného víkendu.

Celá akce byla super a jsem moc ráda, že jsme se mohly zúčasnit. Přinesla mi nový pohled na tréninky, zajímavé nápady a taky to, že Darča je šikulka, tréninky zvládala bez problémů a i v ,,hustníku", kam jsem s ní původně nechtěla jít, pěkně hledala :-)

Krásné fotky na-  https://plus.google.com/photos/112008439892338398042/albums/6154012425912761793?banner=pwa

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode