Dara Helvétský kříž

výcvik

13.10.2013 22:18

13.10.2013 22:18

S vidinou dalších zkoušek jsme se vrhly na trénink překážek. Některé jsme jen vyzkoušely (Darča si je stále skvěle pamatuje :-) - skok daleký, skok vysouký tam-zpět, áčko vysoké tam-zpět, u dalších pracujeme na lepším výkonu a vysoký žebřík se stále učíme :-)

Při zkouškách u nás na cvičáku (ZZZ a ZZP1) jsem se dohodla s vedoucí zkouek, že si s Darčou můžeme zkusit překážky i se střelbou (šlo mi o to, potrénovat s odměnami při nervozní atmosféře na zkouškách. Překážky jsme šly dle zkoušky ZZP2. Až po kladinu super :-). Kladina se zde chodí také tam-zpět a při cestě tam se ozvou dva výstřely. Darču hodně rozhodily, na další překážky jsem musela dávat víc povelů, na houpačku ji dokonce nalákat pamlskem. Prostě zkoušku by neudělala :-(. Je ale důležité vědět, kde máme problém, na čem máme pracovat.

(Doposud byla u střelby buď odložená, nebo u mé nohy (při chůzi, na kladině - já šla podél ZZP1) Samostatné překonání pro ni prostě bylo problém.)

 

25.10.2013 22:20

Každý týden chodíme na trénink. Buď sutiny, nebo plochy. Dnešní trénink byl obvzláště vydařený :-)

Lehčí sutina a zaměření na samostatnou práci. V prvním kole  jsem Darču vypouštěla podél budovy (zvenčí) - zde natáhla pach osoby schované uvnitř - do okna se nedostala, tak začala poštěkávat zvenčí. Pomohla jsem ji dovnitř a zde si figuranta bez problémů dohledala. Další úkryt byla cca 1,5metru hluboká díra  a ,,skoro vejška" (je cítit jako vejška, ale dá se k osobě dojít po schodech) Darča krásně hledala, štěkání také na jedničku. Jen si musím lépe hlídat vzdálenost úkrytů - větší. Při vyštěkání osoby na výšce (došla až nahoru) už věděla o osobě v díře - ucítila ji při dohledávání a po odměně nahoře si k díře odběhla vyštěkat další ;-) Zakončeno zabíhačkou.

V druhém kole jsem za Darčou vůbec nešla, stála jsem venku před budovami. První byl otevřený úkryt v jedné z místností (to bylo jako úvodní zabíhačka), další v zadní části sutiny - zavřený úkryt ve sklepě - moc pěkná samostatná práce. Poslední osoba za sutinou ve křoví.

Jako třetí kolo jsme měly dvě zabíhačky pro radost :-)

 

26.10.2013 22:20

Pracujeme na odstranění Darčiné reakce na střelbu na kladině. Uvidíme, zda tento systém pomůže. Začaly jsme chodit na cvičák téměř denně. Vždy začínáme kladinou vždy tam-zpět). Kladina bez ,,střelby" (když nemám střelce, tak bouchám kovovými miskami- také jí to vadí ;-) se už nechodí. Vždy ji jdeme dvakrát. Na konci kladiny (cesta tam) má mističku s velkou odměnou (po sežrání běží zpátky po kladině pro menší odměnu - kladina zpět je vždy bez ,,střelby".

Darcu postavím před kladinu a lákám ji nahoru - slovně! (samozřejmě se jí nechce, ale nesmím přestat dokud kladinu nepřejde - ze začátku i 20 minut přemlouvání. A přemlouvání je jen slovní - povzbuzování (,,to je šikulka, pojď, dobře ...). Čas než přejde se zkracuje, tak doufám, že to zvládnem:-)

 

01.11.2013 22:21

Trénink plochy

Tento trénink je asi nejtěžší, jaký Darča absolvovala (terénem). Kamenité svahy lomu, které psi vybíhali nahoru. Takže první kolo bylo formou zabíhaček - byla jsem k figurantům ohleduplná - nemuseli odbíhat, stačilo, když se Darče ukázali. Výstup do svahů byl pro všechny namáhavý, suť se pod packama lehce sesouvala, ale všichni byli stateční :-) Štěkání opět super.

V druhém kole jsme měly jedno hledání do svahu - a super. Druhé bylo již jednodušší hledání ve svahu mírnějším než ty okolní :-). Další osoba se ukázala (opět těžký terén) a zakončily jsme opět zabíhačkou pro radost. Super trénink a Darča krásně pracovala :-)

 

08.11.2013 22:22

Trénink plochy Točná

Na tomto tréninku jsme s Darčou začaly prohledávat i prázdný prostor.

V prvním kole jsem Darče dala jednu vejšku (na zídce), další tři ,,volně položené" ve větší vzdálenosti. Vše moc hezké, se super štěkáním.

V druhém kole jsme začaly prázdným prostorem. Tady jsem zjistila, že je Darča vlastně nepřivolatelná. Když hledá, tak hledá jen se na mě otočí (asi abych věděla, že slyší dobře :-) Tak jsme začaly pracovat na prohledávání bez osoby a na přivolání. Na pravé straně osobu měla, na levé nic. Vyslala jsem ji, krásně hledala. Po zavolání nic, tak jsem zavolala znovu a znovu (v klidu, bez zvýšeného hlasu) až přiběhla. Ihned měla za odměnu zabíhačku (předem připraveno). Tímto způsobem bych chtěla pokračovat i příště :-) (aby se naučila, že když volám, tak se bude dít něco zajímavého - postupem času tam nebude zabíhačka, ale osoba schovaná blízko (a postupně dál a dál...) Na další vyslání do směru byla vždy osoba. Zakončily jsme přímáčkem :-)

 

10.11.2013 22:23

Oficiální trénink ZBKP sutiny Vrané

Na tomto tréninku jsem v prvním kole nechala schovat osoby tak, abych o nich nevěděla. Darča hezky hledala, se skříní ve zdi měla problém - opatrně vyštěkávala na dvou místech - u zamřížovaných dveří a za rohem (ale nebyla sama) museli jsme ji pootevřít dvířka. Při dalším hledání jsem ji nechala schovat jednu osobu jen volně za ,,šneka" - už hledala dost dlouhou dobu, tak aby měla něco pro radost a za odměnu :-). Pokračovala dál až našla a vyštěkala osobu na polovýšce (za kovovou ,,nádrží" u lávky). Zakončeno zabíhačkou.

Druhé kolo bylo jen jednoduché - motivační. Osoba opět ve skříni - teď už opravdu hodně napachované, aby Darča měla možnost znovu osobu dohledat, druhá  osoba ve šnekovi. A pak dvě dlouhé zabíhačky s dohledáním.

Super trénink :-)

 

15.11.2013 22:24

Dnes jsme měli super trénink ve Zlonicích.

V prvním kole jsem Darču vysílala do sutiny - kam jsem ji poslala, tam měla osobu. Vyštěkala si i jednu hlubší díru mimo sutinu. Líbil se mi její pohyb po sutině.

V druhém kole jsme začaly delším hledáním v sutině - moc hezké i vyštěkání super. V tomto kole jsme měly i vejšku - v prázdné místnosti, hezké dohledání i vyštěkání. Další osoba v malé kóji (,,volně ložená") Zakončeno zabíhačkou .-)

Ve třetím kole jsme začaly osobou v sutině (zadní část). Nechala jsem Darču hledat, jen jsem ji musela víc nasměrovat do sutiny (vypadalo to, že nedojde až na konec - aby nenatáhla osobu mimo suť) Osobu v hluboké díře (cca 2m) krásně vyštěkala. S druhou osobou měla větší problém - schovaná za komínem - Darča dlouho dohledávala, obíhala komín (musela běžet přes místnosti), nakonec se dostala až k osobě :-) (dohledávala moc hezky). Třetí osoba byla skorozabíhačka do sutiny. Zakončeno přímáčkem.

Darča krásně pracovala, celý trénink se povedl (i přes sníh/déšť, který padal, když jsme vyjížděli, se počasí umoudřilo - bez kapičky :-) Díky všem zúčastněným :-))

 

17.11.2013 22:25

Trénink sutiny Vrané

Dnešní trénink byl trochu ,,mimo plán", ale Jitčině nabídce zúčastnit se tréninku s čekateli nešlo odolat :-) Já se proběhla při štěkání druhých psíků, Darča při hledání :-)

V prvním kole měla boční úkryt ve velké hale vlevo u dveří. Osoba schovaná za deskama, pach šel nahoru a klesal u dveří - tam ho začla štěkat nejen Darča, ale i pesani před ní. S dohledáním měla trochu problém, ale moc se mi líbilo, že se nevzdávala :-). Velmi intenzivně označovala desky vzdálené cca 1 metr od úkrytu - i když pod nimi podlezla, tak ji nedošlo, že tam opravdu nikdo není. Zkusila jsem ji poslat z druhé strany, ale nechtěla se nechat přesvědčit. Nakonec se nechala poslat tak, aby ucítila osobu pod správnou deskou. Krásně dohledávala, hlavně měla výdrž :-) Super. Další osoba byla v boční místnosti - bez problémů. Poslední osobu měla v zadní části haly - zavřený úkryt. (posílala jsem ji tam z přední půlky haly). Opět krásné samostatné hledání a štěkání :-)

V druhém kole měla jen jednoduché úkryty - motivační hledání. Začaly jsme hned u prvních vrat - 1.osoba ve výtahu (první výtah hned za vratama), druhá zavřená na záchodě :-) a třetí v tmavší místnosti v otevřené díře. Štěkání delší, vše super :-) Zakončeno dlouhou zabíhačkou.

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode