Dara Helvétský kříž

výcvik

20.11.2012 23:49

20.11.2012 23:49

Trénink ploch - Točná

Po delší době jsme opět byly na standartním tréninku ploch. Na rozdíl od jiných cvičení jsem změnila osu postupu - kolmo na naší ,,nejčastější". A Darče to dělalo problém. Vyběhla sice do směru kam jsem ji poslala, ale velmi brzo se stočila do směru, kam ji normálně vysílám - prostě síla zvyku :-) Nechala jsem ji hledat - zaběhla dost daleko a hodně zeširoka - do stran, ale našla a hezky vyštěkala.

Vyslání na druhou stranu bylo mnohem lepší - dodržela směr a pěkně osobu dohledala. (protože jsou zde betonové skruže na kterých jsme trénovaly spodní úkryty, byla zvyklá tímto směrm vybíhat). Vyslání opačným směrem opět nebylo ideální - po stočení do jiného směru jsem ji zavolala zpátky a zkusila znovu vyslat - to se ještě zopakovalo (popošla jsem si blíže k osobě) - pak pěkné. Jako poslední hledání v tomto kole měla osobu v hustém křoví. Nechala jsem figuranta na Darču zavolat (chtěla jsem, aby se jen ukázal, ale přes hustý keř nebyl vidět) a poslala Darču hledat. Chvíli křoví obíhala - hledala lepší - vlastně nějakou cestu - k osobě. Nakonec se prodrala křovím a vyštěkala. Zakončeno zadržením.

V druhém kole jsem na každou ze stran poslala dvě osoby. Jedna klasicky zalehla do větší vzdálenosti, druhá se měla posunout dopředu o cca 50 metrů dál ve směru postupu a stát! Lehla si až ve chvíli, kdy Darča vyštěkávala první osobu. Takto jsem to udělala proto, aby si Darča zvykla vybíhat tam, kam ji opravdu pošlu (u první/druhé osoby měla snahu pokračovat dál ve směru prvního vyslání - zavolala jsem ji a vyslala znovu. Pro ulehčení to bylo po cestě). Pak již bez problémů :-) Při hledání třetí osoby zaběhla až ke stojící čtvrté. Odtud poslána zpátky hledat. Vyštěkala třetí figurantku  a protože čtvrtou osobu již viděla, udělali jsme jen dlouhou zabíhačku na zakončení.

Protože jsem ostatním dlouhou dobu pachovala výšku a další čas jsem na borovici trávila, než se psíci vystřídali (opravdu pěkně napachovaná vejška), dohodla jsem se s Jarmilou, že na mě Darču pustí. Snažila se, zabíhala dlouho - musela jsem na ni i zavolat, pak se chytla pachu v křovíčku (vál tam vánek). Pokníkla, neštěkala. Trochu jsem slezla níž, dohledala a pěkně vyštěkala. Postupně budeme výšky opakovat, aby se je naučila lépe dohledávat. Zatím jen na mě :-)

24.11.2012 21:54

Trénink sutin - Vrané nad Vltavou (zadní část)

Velmi zajímavý trénink - dozvěděla jsem se o (pro mě) nových úkrytech, i psíci přišli s novinkami ;-) (nevyštěkání úkrytu bez kontaktu s osobou; vyštěkání figury medvěda - méďu naštěstí neměla Darča)

Naplánováno (a snad i uskutečněno:-) bylo zlepšení dohledávání osoby ve více napachovaném prostoru (chci co nejvíce zpřesnit místo označení osoby).

V prvním kole jsem dala jednu osobu za desky (dala se k ní strčit hlava) napravo v tmavé chodbě (za polystyreny). Druhá osoba byla ve tmě v zadní části terénu. Aby to neměla Darča tak dlouhý, střední část - světlou halu jsme vynechaly. Od kovových vstupních vrat jsem poslala Darču hledat. Pěkně vyběhla, hezky začala prohledávat i přilehlé místnosti. Vcelku brzy ucítila pach osoby a začala dohledávat. Chvilku ji to trvalo (čuchala z druhé strany polystyrenu) a když se již dostala k osobě, shodila jednu z cca pěti desek u úkrytu. Nějak viditelně se nelekla, ale při dalším dohledávání (úkryt nevyštěkala) se jí již pod desky nechtělo. Byla velmi blízko u osoby (tzn. úplně se nebála), ale už se k ní nesnažila dostat na kontakt. Spíš to vypadalo, jako když se snaží najít jiný přístup než přes desky. Snažila se opravdu dlouho. Nakonec jsme ji osobu více odkryly a Darču jsem poslala dál hledat. Dohledala a vyštěkala bez problémů. Přesunuly jsme se do zadní tmavé části, ve které volně v prostoru seděla druhá osoba. Tu Darča dohledala a vyštěkala pěkně a rychle. Zakončily jsme přímým zadržením :-)

Pro neúspěch s deskami v prvním kole jsem Darče udělala do stejného místa na sebe - já jí zaběhla, mě vyštěkávala. Bez problémů, i pohyb po deskách byl dobrý. (příště tam zaběhne cizí osoba) Takže další zabíhačka vedla po schodech nahoru (kolem medvěda) do jedné z kanceláří. Chvilku to trvalo, ale dohledala a hezky vyštěkala. Opět zakončeno zadržením :-)

Nevím, proč byl u první osoby problém s vyštěkáním. Vznikl pádem desky (možná Darču i zasáhla). Pak Darča dohledávala. Je pravda, že se již dlouhou dobu (minimálně rok) snažím, aby Darča vyštěkávala co nejblíže osobě - úkryty, kde může jít do kontaktu s osobou. (před zkouškama byla trocha zavřených úkrytů). To proto, že měla vždy tendence vyštěkávat spíš z dálky. Na zvuky v terénu (ty celkem pravidelně trénujeme) Darča moc nereaguje - nevadí ji. Na jednu stranu je pěkné, že hledala přístup a neřvala z dálky (že našla osobu bylo na Darče vidět), na druhou stranu mě hodně překvapilo, že když se jí k osobě nechtělo, tak neštěkala z větší dálky. Zavřené úkryty má Darča pěkné. Uvidíme příště.

 

27.11.2012 22:55

Trénink sutiny - Vrané nad Vltavou (přední pravá část)

Opět jsme se zaměřily na dohledávání osoby ve více napachovaném prostoru (tma) - osoba volně přístupná, také jsem dala osobu ihned na začátek terénu (to aby hledala a zapojila nos hned od začátku)

V prvním kole byla osoba hned vpravo u dveří. Lehce viditelná, pes běžící rovně osobu těsně míjí. Druhá osoba byla v zadní místnosti za kovovým čímsi :-). Darču jsem poslala hledat od vstupních dveří. Vběhla rychle dovnitř, osoby si nevšimla, ale po dvou skocích ji pach stáhl - hodila stopku, bleskurychle se otočila a osobu vyštěkala. Dál jsem pokračovala s Darčou a pokud nějaé místo/místnost neprohledala, poslala jsem ji tam. Nechala se ovládat, poctivě čuchala. Samostatné dohledání v poslední místnosti pěkné.

V druhém kole měla to samé, jen osoba byla hned za dveřmi vlevo a v předposlední místnosti. Tentokrát hledala samostatně. První osobu opět kousínek přeběhla (a sama se vrátila), dál jsem za ní pokračovala jen k chodbičce odbočující vlevo (dvě kóje po levé straně). Samostatně našla a pěkně vyštěkala.

Po ukončení druhého kola (Darča šla poslední) jsem dokončila revizi kufru auta. Darča sežrala (ta samá Dara, co do kufru přes sedačky nikdy nelezla a na stejném balíčku dokázala bez ochutnání sedět na přední sedačce) tři větší kusy anglické slaniny z Komořan, dvě jelítka a pět rohlíků (vše čerstvé, ráno koupené :-(. ). Bála jsem se použitého množství soli apod. a tak jsem sháněla ve Vraném lékárnu. Po konzumaci jedné a půl flaštiček peroxidu + vody Darča konečně pustila obsah žaludku. (nechtělo se jí, držela mňamku co to šlo). Cestou domů jsme se ještě stavili u veterináře na kontrolu. Darča vypadá v pořádku, odpoledne už sháněla něco k jídlu - večeře bude pouze suchá rýže (k pití má vývary - pro zvýšení příjmu tekutin).

 

30.11.2012 22:57

Trénink plochy - Hostivař

Protože podle předpovědi mělo napadnout trochu sněhu (neobjevil se žádný) a počasí mělo být všelijaké, jely jsme raději do Hostivaře. V prvním kole jsem nechala jako osu postupu stejnou cestu jako obvykle. Osoby byly vzdáleny cca 30 - 50 metrů. Kam jsem Darču poslala, tam byla osoba. Krásné vybíhání, hledání i vyštěkání :-)

V druhém kole jsem změnila osu - cesta kolmá na osu z prvního kola (po té měla Darča vyběhnout za prvním figurantem). Jedna osoba za lavičkou, druhá pod borovicí ve vysoké trávě, odcházet je neviděla. Nejprve jsem ji poslala na osobu v lese. Vyběhla pěkně, cca 10 metrů správným směrem, pak se stočila do jí známého směru (kolmo na můj směr vyslání). Lehce jsem na ni volala, ale hledala a hledala. Protože hledala jinde než měla, nenašla nic ;-) Vyslala jsem ji znova - více po cestičce (a popošla jsem ve směru cca 2metry). Doběhla až k osobě a pěkně vyštěkala. Vyslání do druhého směru bylo mnohem lepší - hned napoprvé :-). Následovalo opět vyslání do lesa. Vyběhla dobře, ale znovu se o 90°stočila. Tentokrát jsem ji ihned zavolala zpět a vyslala znovu. Moc pěkné :-) S celým tréninkem jsem byla moc spokojená :-))

 

 

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode