Dara Helvétský kříž

výcvik

05.10.2012 22:28

05.10.2012 22:28

Trénink - sutiny Vrané

Zadní haly. V prvním kole jsem použila úkryty, které měl Karel vymyšlené pro svého psa. Boční úkryt za velkou deskou hned vedle vchodu do haly, vana v pravo úplně vzadu - osoba nebyla pod deskou, ale vedle ní. Aby prohledávání haly a přilehlých místností nebylo na Darču moc dlouhé, dala jsem ještě jednu osobu do jedné z bočních místností (jednoduchý úkryt - jen částečně zakrytá osoba v mělké díře). Úkryty byly od sebe hodně vzdálené - takže jsem se nemusela bát toho, že by si místo dohledání osoby vyštěkala jinou. Oba těžší úkryty byly hodně napachované. Poslala jsem Darču hledat hned od dveří ohromné haly. Hned chytla pach první osoby, ale dohledání ji trvalo déle. Vyštěkání pěkné. Po odměně jsem ji poslala dál hledat. Hledá samostatně, moc ji nevysílám (spíš vůbec). Další osoba naprosto bez problémů. Třetí osobu pěkně ucítila, ale měla problém s dohledáním. Snažila se, ale nakonec vyštěkala velkou nádrž vedle vany s osobou - vedla odtud velká roura a i strop byl nad oběma nádržema nižší, takže tam pach být opravdu mohl (a já Darče věřím, že opravdu byl), ale bude se muset naučit lépe dohledávat. Zakončily jsme ,,přímým zadržením".

V druhém kole měla osobu v díře uprostřed haly (opět dlouho pachovaná). Ucítila ji velmi brzy a pěkně dohledala a vyštěkala. Poslala jsem ji hledat dál. Další osoba byla za obří nádrží - dala se oběhnout. Krásný. Další byla zabíhačka do tmavé místnůstky - malé prudší schody, osoba až v další místnůstce. Snažila se (taky viděla jak osoba vchází do dveří), ale musela jsem ji ze schůdků poslat. Pak už bez problémů. Zakončeno opět ,,Dařiným přímým zadržením".

09.10.2012 22:31

Trénink - sutiny Vrané

Jednodušší hledání - spíše motivační - hlavně zabíhačky. Osoba v bočním úkrytu - druhá místnost vlevo. Osoba v díře v úplně nejzadnější místnosti vlevo. Figurant neschovaný, jen sedící v šeru pod schody - tady ji dohledání dalo trochu práce :-) Zakončeno ,,přímým zadržením".

V druhém kole jsme začaly odložením u osoby. Figurant odešel (jen cca deset metrů) a sedl si na okraj ,,šneka". Poslala jsem Darču "hledat". Chvilku jsem ji nechala vyštěkávat a pak jsem k ní došla, hodně podrbala na hřbetě a pochválila. Pak jsem ji se slovy ,,sem pojď" nalákala na krabičku k sobě. (bez krabičky s odměnou bych ji od osoby nedostala). Na povel se posadila (obsah krabičky u čumáku si za odměnu mohla sníst). Pak jsem došla k figurantovi, pomohla mu vstát, došli jsme zpátky k sedící Darče a osoba ji dala odměnu ze své krabičky.

(zkusili jsme to i tak, že ji osoba odměnila až poté, co jsem ji na ní znovu poslala. Ale byla z toho trochu zmatená a i není žádoucí, aby se vracela po vyštěkání ke stejné osobě). Postupně bych chtěla odbourat pamlsky od osoby - samozřejmě jen občas, jen aby ji to u zkoušek nepřekvapovalo. A hlavní odměna bude - cca za tři až čtyři měsíce - u auta. Uvidíme, jak to půjde ;-)

Zakončily jsme zabíhačkou s pořádným delším štěkáním a ,,přímým zadržením" pro radost na závěr :-)

 

12.10.2012 23:34

Trénink sutiny - Vrané

Super trénink - v prvním kole jsem měla ukryté tři osoby (hodně od sebe vzdálené). Delší dobu napachované - použité i pro psa před Darčou. První patro, prohledávání začalo od schodů. Poslala jsem ji doleva do kanceláří. Osobu natáhla ihned, dohledání figurantky v otevřené skříni s přiraženým stolem chvilku trvalo, ale pěkné i s vynikajícím vyštěkáním. pak jsem ji poslala hledat i do místností vpravo. Byl zde pach právě vyštěkané osoby - na Darče bylo poznat, že něco cítí - neštěkala, odešla hledat dál, ale pokud by to bylo u zkoušky a prostor byl víc napachovaný .... nejsem si jistá co by se stalo. Šli jsme prohledat velkou místnost. Darča byla i dobře ovladatelná - kam jít neměla, tam nešla, kam jsem ji poslala, tam hledala:-).

Další osobu si vyštěkala v zadní polozavřené díře - opět bez problémů. Pokračovaly jsme v hledání - pěkné, krásně běhala. Třetí osoba byla v pravém rohu za bednou. Opět moc pěkné :-).

Druhé kolo se konalo za tmy a bylo jen motivační - zabíhačky - kratší, jednoduché. Zkusily jsme si i odložení u osoby. Nakonec přímáček :-) Zakončili jsme velmi inspirující diskusí na téma odměňování u osob - a mám dál o čem přemýšlet :-))

 

14.10.2012 16:35

V sobotu jsme nejdříve jely na cvičák - trocha moc hezké chůze u nohy a krátké zaštěkání pro radost :-). Pak jsem jela do práce. Odpoledne nás čekala jako obvykle stopa :-) Motivační, s hodně pamlsky, tři lomy - více prošlapané. Stáří 1 hodina. Před vypracováním jsem našlápla ještě jednu kratičkou rovnou. Nejdříve šla starou - za odměnu trocha konzervy a míček. A šly jsme na krátkou, čerstvou. Super, za odměnu větší část konzervy a opět míček :-) (dvě stopy dělám proto, aby při případné zkoušce nebyla překvapená a nebrala druhou stopu jako za trest ;-)

Také jsme předběžně probraly plán na zbytek letošních stop. Dosud chodíme stopy do půl kilometru dlouhé, cca hodinu a čtvrt staré. (dost často kratší, stáří je min. dvakrát týdně hodina. Jednou týdně čerstvější. (chodíme většinou čtyřikrát týdně, z toho je jedna vždy jednoduchá, hodně propamlskovaná - motivační). Krom toho šlapu stopy pro sebe - našlápnu stopu s více lomy a předměty a po nějaké (různé) době si ji sama zvednu. I s předměty. To abych se naučila si stopy pamatovat ;-). (největší problém mi dělá, zapamatovat si, na které body jsem šla zrovna ten den - chodím jen na několik polí/luk a tak se mi opakují - asi si to budu muset psát až budu chodit delší stopy s Darčou :-))

Do zimy bych se ráda dostala na stáří stop 2 hodiny (už je občas šla, i na jaře, tak tam nečekám problém). A délku stop ujistit na těch pěti stech metrech.

 

19.10.2012 23:39

Trénink - sutiny Vrané.

V prvním kole jsem založila čtyři osoby. Jedna v místnosti vpravo za lávkou za železným čímsi :-), jedna ve ,,šnekovi", jedna v jedné z místností po levé straně - tady jsem nevěděla, kde přesně - a čtvrtá v úplně poslední místnůstce (až za železnými vraty). Darču jsem poslala hledat od prvních vrat. Protože jsme dlouho neměly osobu v pravých místnostech, nezaběhla tam sama (a já ji nechtěla hned od začátku posílat) a nejdříve vyštěkala ,,šneka". Pěkné, odměna a poslala jsem ji zpátky prohledat místnosti. Dohledání dobře ukrytého Rudy jí dalo zabrat, ale bylo krásné - opravdu se poctivě snažila a krásně vyštěkala. Poslala jsem ji hledat dál. Pěkně hledala, běhala živě :-). kousek jsem popošla a začala ji vysílat - v jedné místnosti se ozval štěkot. Když jsem přišla, viděla jsem, že Darča štěká na drátěná vrata, za kterýma je až u zdi schovaná osoba :-) Po zasloužené odměně jsem ji poslala hledat dál. Bylo vidět, že intenzita a rychlost klesá, tak jsem ji začala opět posílat. Pěkné. Poslala jsem ji do místnosti s dráty (za ní je poslední místnůstka s figurantkou). prohledala a s mojí pomocí - vysláním došla až k posledním dveřím - dál šla sama a krásně vyštěkala. Odměna, ,,Dařino zadržení" a míček :-)

Druhé kolo jen pro radost a chuť. Zabíhačka do rohu první místnosti, odtud k druhému výtahu. Zakončeno zadržením :-)

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode