Dara Helvétský kříž

výcvik

05.08.2012 22:51

05.08.2012 22:51

Přes prázdniny se nám vždy nepodaří sejít se na pravidelné ,,štěkání" - sutiny i plochy. Takže hlavně stopujeme - minimálně třikrát týdně (nekdy i častěji :-) a nevynechávám ani překážky - ty mi někdy vycházejí dvoufázově - ráno před prací a večer po práci. Trénujeme hlavně žebříky - vodorovný i vysoký. A nezapomínáme ani na tunely. (nikdy nedělám víc překážet než čtyři). Podle Dařiné chuti je na programu i chůze u nohy - ráno). V metru a při čekání na autobus se dobře trénuje oční kontakt, obraty na místě a sedni/lehni/vstaň :-))

Na stopě má Darča stále ještě pamlsky - snažím se je pomalu odbourávat, předměty zalehává pěkně, i když někdy nakřivo. Stopy jsou s obloučky.

Snažíme se co nejlíp se připravit na zkoušky ZZZ na konci září :-)

 

17.08.2012 20:55

Trénink sutiny - Hlubočepy

Začaly jsme prohledáváním nenapachovaného prostoru. (figurantka vlezla do úkrytu z venčí, my jsme procházely budovou. Úkryt byl zčásti zakryt, Darča ho vyštěkala jako zakrytý - díry u zdi si nevšimla). Pak si figurantka přelezla do úkrytu v druhém rohu místnosti. Teplý úkryt zůstal otevřený. Darča vyštěkala osobu bez problémů (teplého úkrytu si ani nevšimla). Pokračovaly jsme zabíhačkou do tmavé místnůstky (v pravo v první místnosti druhého terénu). Zakončily jsme Dařiným přímým zadržením.

V druhém kole jsme dělaly jen zabíhačky. První zaběhnutí bylo do prázného domku (nyní zarostlého křovím). Darča se ho pokusila obejít, ale dohledala a vyštěkala. Odtud figurantka odběhla do trafačky (do vyvýšené části -obrovského ,,okna" - cca 3/4 až metr nad zemí, zde v díře - koukala jí jen hlava :-) Darča přiběhla k ,,oknu", bafla a šla hledat přístup:-) Oběhla trafačku, koukla dovnitř, pak se vrátila a po chviličce váhání skočila nahoru. Sama, bez pomoci! Další zabíhačka byla přes sutiny do úkrytu v cihlách (v první místnosti druhého terénu). Super:-). Zakončily jsme opět ,,zadržením" :-))

Protože jsem měla před prací ještě čas, zajely jsme na cvičák na vodorovný žebřík - super! Návštěvu cvičáku jsme si zopakovaly i večer (jako pokaždé, když jsem v práci autem) - trénovaly jsme lepší pohyb mezi překážkama ;-) plus jedna skočka a tunel.

 

17.08.2012 22:53

Kousek od Zličína jsme objevili menší sutinku (spíš opravdu maličkou), ale na trénink pohybu po suti nám stačí. V pondělí večer jsme spolu s Elisou udělaly pár zabíhaček přes sutiny. Šlo jen o jednoduché vysílání přes suť přímo na osobu. Darča vybíhala i přes déšť ochotně, jednou i hledala (to když jsem ji omylem poslala o pár metrů vedle a ona suť přeběhla a hledala dál v ploše. Na třetí - už v dobrém směru našla :-) Zakončily jsme delší zabíhačkou v ploše.

Trénink sutiny - Praha Bubny

Dnes jsme začali dříve než obvykle (mě to vyhovovalo, alespoň nebylo ze začátku vedro :-). Začaly jsem zabíhačkou přes ,,část s deskama " (ne po sutině, ale v místě, kde jsou na zemi různé desky). Figurantka schovaná pod celtou. Vyštěkání bez problémů, ale Darča neběhala tak živě, jak jsem zvyklá. Tomu měla přizpůsobené další hledání. Původně jsem ji z tohoto místa chtěla poslat do hledání, ale raději jsem si popošla, aby to neměla tak daleko. Vyšla a bez problémů rychle našla a vyštěkala. Ale byla pomalá. Tak jsme pokračovaly zabíhačkou do díry a zakončily Dařiným ,,přímým zadržením" :-)

V druhém kole jsem chtěla potrénovat zavřené díry - v budově bylo chladněji, proto jsme v prvním kole byly ,,venku" a zavřené úkryty až v druhém. Osobu vlézající do první díry viděla, dívala se i když se zakrývala. (ze vzdálenosti cca 3metrů). Vyštěkání pěkné - sice chvilku ověřovala, ale jinak bez problémů. Zatím vlezl figurant do další díry - zcela zakrytá (ale jen jednou deskou). Darču jsem poslala hledat. Cítila pach, delší dobu si úkryt ověřovala (čuchala i do průběžných děr podél). Byla jsem zticha a ona úkryt samostatně vyštěkala. Figurant po odměnění vlezl do další díry. Přes tuto čerstvě napachovanou jsem ji poslala dál. Darču tato otevřená díra stáhla a ona ji vyštěkala. Nebylo to jisté štěkání, mělo tendenci po chvíli slábnout. Došla jsem k ní, mírně řekla, že je trubka a poslala ji dál. Vyštěkání bez problémů. Zakončeno přímákem.

Pro další tréninky to znamená, že musíme zařazovat čerstvé teplé úkryty. Protože figuranta viděla odcházet, nenapadlo mě, že prázdnou díru vyštěká :-( Asi byl pro ni čerstvý pach moc silný . Alespoň vím, co máme zlepšovat :-))

Po tréninku jsme se podívaly ještě do sklepa v jednom pobořeném domečku. I přes nesnadný přístup do něj šla jen na povel ,,vpřed". Vlastně takto prošla celý prostor. Zakončily jsme koupáním ve Vltavě (obě) - Darča nechtěla pro aportek - ,,co když ho nepřinesu", tak jsem s ní ke klacíku došla - ,,ale přineseš". Voda po kolena, z gumových bot jsem ji vylila :-) Další aportek přinesla i s plaváním:-)

Protože byla unavená, vynechaly jsme cvičák-překážky a večer zašly jen na stopu. Protože mi dochází anglická slanina, namočila jsem granule do oleje z rybiček - a Darča na to fungovala :-) Stopa byla delší než jsem původně chtěla (když jdu bez dozoru tak se občas rozejdu a jdu a jdu... 584 metrů - podle GPS) Darča šla pěkně, s chutí - stopa s obloučky, bez lomu. Na konci veliká odměna spojená s částí večeře :-))

 

19.08.2012 22:59

O víkendu jsme pokračovaly ve stopách, poslušnosti i překážkách :-) V sobotu ráno jsme šly nejdřív na poslušnost. Již jsem téměř odbourala pochvaly a pamlsky v průběhu chůze. Jen ,,volno" na ,,mističku" s mňamkou. Musí si zvyknout, že u zkoušky pochvala jen tak nepřijde. Snažíme se o zlepšení obratů, živou chůzi a hlavně aby Darča nevybočovala a šla co nejvíc rovně :-)

U překážek se snažím především nic nezkazit :-). Vždy když jsem se přihlásila na zkoušku začala jsem být nervozní. To co celý rok nacvičujeme v klidu a pohodě a při přihlášení umí, ve chvíli, kdy Darča zrovna nemá nejlepší den a já na ní přitlačím, zkazím :-(  Musím se hlídat. Trénujeme hlavně vodorovný žebřík. Ten bez postranic. nejdříve jsem Darče zadní nohy posouvala - to když šlápla na prostřední kovový hranol držící žebřík pohromadě. Pak jsem vymyslela způsob, kdy ji nohy mechanicky nedávám tam, kde mají být, ale jen ji nedovolím položit je tam, kde být nemají :-). Prostě rukou hýbu nad ,,středovou spojnicí" a když tam chce položit nohu, tak ji na pohybující se ruce nemá šanci udržet. není cíl ji podtrhnout nohu, jde o to, aby ji vůbec nepoložila :-) Hodně to pomohlo a teď je Darča schopná přejít žebřík i bez ruky. Zatím to není jisté, ale vždy se jí to alespoň jednou za trénink podaří (poslední pokus toho tréninku). V neděli neznámo proč spadla ze žebříku po chybě předníma - to se jí už dlouho nestalo. Třetí pokus skvělý.

Na stopách jsme udělaly pokrok hlavně s pamlsky. Teď Darča nechodí na kousíčky anglické slaniny z Komořan. Přes prázdniny není tolik tréninků a tak jsem se do Komořan nedostala (máme to cestou na Točnou i do Vraného). Když došla, neměla jsem nic lepšího než granulky Platinum (používám při poslušnosti) a tak jsem je namočila do oleje z rybiček, které dostala na konci stopy. Stačilo to. Chutné a zajímavé odměny na konci stopy i na předmětech používám dál, ale do stopy dávám trochu Platinum střídavě s Frolíkama - nebo tím, co mám. A Darča chodí ! Chodí díky kamarádům, kteří mi upravili vzhled stop - rovnější, s obloučky (žádné ,,hradby") a hlídají, abych nedělala zbytečné chyby. Občas jdeme i cizí stopu s odměnou na konci. V neděli si po mé vlastní stopě vyzkoušela krátkou cizí stopu s figurantem na konci. Trošku jsme měly problém v obloučku - řekla bych, že osobu cítila a já ji popuslila na stopovačce - došlo k chybnému zkrácení. Vyštěkání výborné. Při další kratičké cizí stopě jsem ji nepustila, musela poctivě stopu dojít až do konce - skvělé, i s vyštěkáním. Osoba zatím nepřikrytá.


Sobotní i nedělní odpoledne strávila Daruška spánkem na gauči :-) Zasloužila si ho :-)))


Více zde: https://dara-vssp.webnode.cz/news/stopy-prekazky-poslusnost/

O víkendu jsme pokračovaly ve stopách, poslušnosti i překážkách :-) V sobotu ráno jsme šly nejdřív na poslušnost. Již jsem téměř odbourala pochvaly a pamlsky v průběhu chůze. Jen ,,volno" na ,,mističku" s mňamkou. Musí si zvyknout, že u zkoušky pochvala jen tak nepřijde. Snažíme se o zlepšení obratů, živou chůzi a hlavně aby Darča nevybočovala a šla co nejvíc rovně :-)

U překážek se snažím především nic nezkazit :-). Vždy když jsem se přihlásila na zkoušku začala jsem být nervozní. To co celý rok nacvičujeme v klidu a pohodě a při přihlášení umí, ve chvíli, kdy Darča zrovna nemá nejlepší den a já na ní přitlačím, zkazím :-(  Musím se hlídat. Trénujeme hlavně vodorovný žebřík. Ten bez postranic. nejdříve jsem Darče zadní nohy posouvala - to když šlápla na prostřední kovový hranol držící žebřík pohromadě. Pak jsem vymyslela způsob, kdy ji nohy mechanicky nedávám tam, kde mají být, ale jen ji nedovolím položit je tam, kde být nemají :-). Prostě rukou hýbu nad ,,středovou spojnicí" a když tam chce položit nohu, tak ji na pohybující se ruce nemá šanci udržet. není cíl ji podtrhnout nohu, jde o to, aby ji vůbec nepoložila :-) Hodně to pomohlo a teď je Darča schopná přejít žebřík i bez ruky. Zatím to není jisté, ale vždy se jí to alespoň jednou za trénink podaří (poslední pokus toho tréninku). V neděli neznámo proč spadla ze žebříku po chybě předníma - to se jí už dlouho nestalo. Třetí pokus skvělý.

Na stopách jsme udělaly pokrok hlavně s pamlsky. Teď Darča nechodí na kousíčky anglické slaniny z Komořan. Přes prázdniny není tolik tréninků a tak jsem se do Komořan nedostala (máme to cestou na Točnou i do Vraného). Když došla, neměla jsem nic lepšího než granulky Platinum (používám při poslušnosti) a tak jsem je namočila do oleje z rybiček, které dostala na konci stopy. Stačilo to. Chutné a zajímavé odměny na konci stopy i na předmětech používám dál, ale do stopy dávám trochu Platinum střídavě s Frolíkama - nebo tím, co mám. A Darča chodí ! Chodí díky kamarádům, kteří mi upravili vzhled stop - rovnější, s obloučky (žádné ,,hradby") a hlídají, abych nedělala zbytečné chyby. Občas jdeme i cizí stopu s odměnou na konci. V neděli si po mé vlastní stopě vyzkoušela krátkou cizí stopu s figurantem na konci. Trošku jsme měly problém v obloučku - řekla bych, že osobu cítila a já ji popuslila na stopovačce - došlo k chybnému zkrácení. Vyštěkání výborné. Při další kratičké cizí stopě jsem ji nepustila, musela poctivě stopu dojít až do konce - skvělé, i s vyštěkáním. Osoba zatím nepřikrytá.


Sobotní i nedělní odpoledne strávila Daruška spánkem na gauči :-) Zasloužila si ho :-)))

 

24.08.2012 22:00

Trénink sutiny - Hlubočepy

(v rámci příprav na bourání bývalé cementárny byly vykáceny stromy. Po tomto zásahu se vše rozrostlo, zazelenalo a z přehledného prostoru se staly nepřehledné houštiny)

Začaly jsme hledáním. Zatímco jedna figurantka pachovala jeden z úkrytů v místnosti (ta, v které je v každém rohu úkryt), Darču jsem poslala hledat do velké místnosti s deskama. Zatímco vyštěkávala figuranta nalezeného v díře, figurantka se přestěhovala do vedlejšího úkrytu (v původním otevřeném nechala bundu). Darču jsem poslala hledat od ,,díry". Bez problémů našla a vyštěkala. Bohužel jsem nestihla, jestli si všimla teplého úkrytu nebo ne. Odtud jsme pokračovaly zabíhačkou přes sutinu do jedné ze zadních kójí v trafačce (nyní zarostlé křovím). Darča krásně vyběhla, hledala i vyštěkala. Zakončily jsme Dařiným přímým zadržením.

V druhém kole jsem využila figuranta schovaného pro předchozí hledání v spodním úkrytu u vlezu do sklepa. Darču jsem posílala hledat od vchodu první místnosti druhého terénu. Krásně pečlivě a samostatně prohledala celou sutinu, nakoukla do tmavé místnosti. Pak jsem ji poslala hledat do další místnosti. Tu prošla velmi rychle (nejsou tu úkryty, příště dám osobu do levého rohu (bude to boční úkryt za deskou) a samostatně proskočila dírou do další místnosti  -  zde našla zavřeného figuranta ve spodním úkrytu (malý otvor na čumáček zůstal:-) ) Vyštěkala zcela samostatně. Odtud jsme pokračovaly zabíhačkou přes půlku terénu do křoví. Super. Další zabíhačka byla také do nepřístupného zeleného ,,bordelu". Také pěkné :-). Zakončily jsme opět ,,zadržením" :-).

Po sutinách jsme jely do Kunratic na cvičák zopakovat vodorovný žebřík a přesuny mezi překážkama :-)

 

28.08.2012 19:03

Trénink sutiny - Hlubočepy

V prvním kole jsme měly naplánovaný sklep. Nejprve figurant odběhl do tmavé místnosti při vstupu do sklepa. Darča bez problémů našla a vyštěkala. Dál jsme pokračovaly do sklepa. Darču jsem vyvedla ven a figurant odběhl. Darča ho opět hledala v tmavé a chladné místnosti před sklepem a v místě, kde byl před chvílí začala štěkat. Chyba. ,,Ne, ne podívej nic tam už není" (a posvítila jsem ji tam - měla sice čelovku, ale osvětlovala ji místo pod nohama). A poslala jsem Darču dál do sklepa. Zde byl figurant cca třičtvtě metru nad zemí - na zídce. (Darča si dotykem ověřuje, jestli tam osoba je a tak ji to chvilku trvalo - ale pak pěkně vyštěkala :-) Další zabíhačka dírou ve zdi  - bez problémů :-)) Zakončeno ,, Dařiným přímým zadržením "- (teď už na světle)

V druhém kole jsem naplánovala procvičování dohledání osoby ve sklepě. ( A toto téma budeme procvičovat ještě dlouho) Tentokrát v malém sklepě. Figurant (neviděla ho) odešel pachovat jeden roh ve větší místnosti. Po delší době se přesunul do vedlejšího rohu. Poslala jsem Darču hledat. Pškně vešla dolů do sklepa a začala ho prohledávat. Nejprve místnosti vpravo - osobu nenašla, pak místnosti vlevo. Musela jsem ji znova. (sešla jsem ze schodů do sklepa) Darča hledala a vyštěkala třetí! roh. Pravděpodobně pach stoupal vzhůru - sklep byl hodně studený - a klesal v rohu vedle ,,dveří". Byla si tím jistá, šla i na zadní. ,,No dobrý, ale kde pak je?" - poslala jsem ji osobu dohledat. Teď bez problémů. Další byla zabíhačka do místnosti vlevo - naprosto v pořádku :-) Zakončení zadržením ,,na světle".

Budeme muset Darču naučit dohledávat osoby v tmavých studených místnostech - aby se naučila a pochopila, že pach zajímavě ,,cestuje" a ona by si  měla dohledávat zdroj ;-)

 

31.08.2012 23:04

Trénink plochy - Točná

Po delší době jsem byly na plochách. Počasí deštivé (výrazně se ochladilo) - pršelo od rána. Nebyla jsem si jistá a tak jsme začaly dlouhou zabíhačkou. Vyběhla krásně a s chutí a tak druhá osoba odešla se schovat - pod zeď, cca doprostřed. První osobu krásně našla a vyštěkala. Poslala jsem ji z osy hledat druhou osobu. Darču měla odměnit po 15 - ti štěknutích. Darča našla a štěkala a štěkala. 20x, 30x a odměna nikde (neslyšela jsem pauzu). Pak jsem k ní došla. Darča osobu natáhla ze zdi - jako spodek a ze shora vyštěkávala - figurantka ji neměla jak odměnit :-) (zeď je hodně vysoká). Došla jsem k Darče, pochválila ji, dala jí jedno srdíčko za odměnu a poslala ji kolem zdi za osobou. Věděla co má dělat :-) a běžela přímo a krásně vyštěkala :-). Po návratu na osu jsem ji poslala hledat na druhou stranu. Osobu našla a vyštěkala. Zakončily jsme zadržením :-)

Protože se mi její výkon v prvním kole moc líbil, na druhé kolo jsem ji naplánovala hledání. 4 osoby. Jedna na konci terénu v pravo, figurantka vlevo až za zdí. Po krásném vyštěkání se posunuly dolů - cca 2 metry nad příkop  a druhá osoba na hranu. (figurantka, kterou vyštěkávala jako čtvrtou - ta v příkopu - byla o něco blíže - aby Darča neztratila chuť. Nádherné. Měla jsem z Darčina výkonu obrovskou radost. Neměla chybu:-)

 

09.09.2012 22:10

Darča měla skoro týdenní pauzu - byla jsem služebně v Německu, pak bylo potřeba postarat se o Tristanovi přiteklé nohy (už je to dobré) a včerejší den - sobotu - jsem strávila jako pomocník v sutinách na závodech - Memoriál Petra Staňka - dle ZZP3. Závod byl super - pohodlné úkryty, skvělé jídlo, super lidi :-)) Hlavně jsem si uvědomila, že musím v tréninku začít chodit s Darčou - doposud jsem ji vždy na začátku vypustila a šla za ní, až když začala vyštěkávat osobu. Ale u zkoušky by bylo dobré vědět, co má prohledané a kam ji ještě vyslat. Aby nebyla překvapená, budu muset chození s Darčou v terénu a její vysílání začít trénovat včas :-)

V neděli jsme dopoledne vyrazily na plochy.

Trénink ploch - Košík

(bývalý sad, zarostlý - převážně kopřivy)

V prvním kole jsme začaly zabíhačkou - obě figurantky odcházely současně - jako první jsem poslala Darču na vzdálenější osobu pod celtou (na kraji terénu). Velmi mě překvapila - vyběhla jako kdyby tam žádné kopřivy nebyly. (no přeskakovala co mohla, ale nezbrzdilo ji to :-) Vyštěkání bylo delší - 30x. Pak jsem ji poslala na druhou stranu. Zde byla osoba blíž. Vyštěkání opět pěkné a delší.(s částečným přivedením). Protože se mi Darčino běhání líbilo, nechala jsem obě figurantky popojít podle osy (cesty) o cca 20 metrů. S Darčou jsem se vrátila na osu, popošla a posílala ji hledat  (přímo na figurantky). Hledala pěkně, kopřivama se moc nenechala brzdit :-) Poslední hledání bylo kratičké - pro radost.

V druhém kole jsme začaly rovnou hledáním. První osoba byla vzdálenější - Darča hledala a hledala - běhala krásně daleko, ale bohužel trochu v jiném směru (spíš to byla moje chyba, sice jsem ji poslala dobře, ale měla jsem si popojít víc dopředu- je zvyklá, že ji vysílám vždy kolmo). Po nějaké (delší ) době se začala vracet, ale zůstala uvízlá v kopřivách. Mám pocit, že tam i kníkla :-( Došla jsem pro ni - nebyla zamotaná, jen zůstala uprostřed vysokých žahavých rostlin. Při cestě na osu měla snahu sbírat spadaná jablka. ,,fuuj" Jedno - to co už měla v hubě, jsem vzala s sebou. Nechala jsem osobu na Darču zavolat. Osobu dohledala a pěkně vyštěkala. Na další hledání vyběhla s chutí a bez problémů :-) Štěknout jsem ji nechala jen 10x - když hledá v kopřivách... Hedáním jsme i pokračovaly. V obou případech měly figurantky instrukce - 8x (12x) štěknout - první odměna, zbytek až přijdu - do té doby štěká (snažila jsem se přijít co nejrychleji). Super v obou případech - po ukončení hledání dostala ještě jablíčko :-)


V prvním kole jsem ji při odcházení od figuranta dávala i oblíbenou pískací hračku, ale při průchodu kopřivami o ni ztrácela zájem. Je super, že zájem o figuranta byl větší než nechuť ke kopřivám. Příští plošné tréninky budou na nějakém příjemnějším terénu - to aby neztratila chuť běhat :-)

Večer jsem chtěla ještě jet na překážky a stopu, ale pro velké vedro a super dopoledne se další ,,venkovní" výcvik nekonal - jen doma aporty, obraty ...

 

15.09.2012 21:12

Trénink sutiny - Hlubočepy

V prvním kole jsme začaly pro Darču neobvyklým způsobem. Měly jsme ukryté tři osoby (dost daleko od sebe - aby nemohla odejít od jedné osoby a najít si jinou. Proto jinak ukrývám vždy jen jednu osobu). O úkrytech jsem nevěděla. Na prohledání jsmě měly celý první terén (bez budovy od parkujících aut vlevo a budovy se sklepem s vodou, z druhého terénu měla i místnosti u vchodu do malého sklepa). Darču jsem vyslala prohledávat nejprve  do velké budovy. Prohledávala samostatně, ale snažila jsem se ji víc doprovázet a občas ukázat, kde má hledat :-). Protože jsem se bála, abych ji delším hledáním neznechutila, na Jarmilinu radu jsem ji na místa, která vynechala (bylo jich fakt málo) neposílala, jen jsem si je měla pamatovat). Prohledala celou budovu, pak se dala do čuchání v místnosti se sutinou. Lehce jsem ji nasměrovala dál - sama vešla ke vchodu do sklepa a prohledávala přilehlé místnosti. Pak začala štěkat - v tmavé místnosti vyštěkávala osobu ve výšce! Naprosto samostatně.Po odměně a pochvale jsem ji poslala hledat dál (směrem do sutiny u komínu). Vyběhla ale už s mnohem menší energií, než měla při předchozím hledání. Zeptala jsem se na úkryt dalšího figuranta - abych ji mohla (až se vrátí) poslat na přímo a nevyčerpávala se dalším dlouhým hledáním. V tu chvíli začala Darča štěkáním označovat osobu. Byla v zavřeném úkrytu mezi trafačkou a baráčkem s pet-flaškama. Super. Vzhledem k únavě jsme se posunuly do prostoru mezi budovou továrny a silnicí. Tady měla být poslední osoba. Byla v místnosti, která má přístup jen zvenčí. Musela jsem ji tam poslat dvěma povelama - asi se jí dveře zdály málo pootevřené ;-) Vyštěkání opět krásné.

V druhém kole jsem se chtěla zaměřit na vysílání na osobu - prostě kam Darču pošlu, tam je figurant. (nebyly to zabíhačky). Nejprve jsem ji poslala směr boční strana trafačky - v díře ve vyvýšené části byla osoba - zavřený úkryt, od předchozích psů - figurantů napachováno. Darča krásně skočila nahoru, dohledala a vyštěkala. Z kraje sutin jsem ji poslala kupředu - na osobu v lednici. Darča se ale uhnula doprava, hledala a hledala - lehce jsem ji volala, ale bála jsem se, abych ji neodvolala v nesprávnou chvíli. A vyštěkala osobu v druhé místnosti druhého terénu v zakryté díře (tuto díru neznala - byla objevena při přípravě na závod). Krásné. A opět jsem ji poslala na ledničku. Na druhý pokus se povedlo :-) Zakončily jsme Dařiným přímým zadržením.

 

18.09.2012 22:14

Trénink sutiny - Hlubočepy.

Naplánován  byl lehčí trénink :-) Začaly jsme zabíhačkou do druhého patra domku (v prvním terénu). Darča viděla osobu vcházet do budovy. A začala pěkně pečlivě prohledávat budovu odspodu. Nejdříve přízemí, pak první patro. Sama procházela jednotlivé místnosti, do patra jsem ji musela poslat. Zde opět pokračovala v samostatném hledání. Ještě jedno patro a vyštěkala si schovanou osobu :-)  Další osoba zaběhla zpátky do přízemí - jednoduché vyštěkání pro radost. Další zabíhačka byla do sklepa s vodou - to byl vlastně takový přímáček - jen kvůli překonání vody. Super. Zakončeno opět jednoduchým přímáčkem.

Druhé kolo jsem začala tím, že jsem pachovala a byla schovaná v spodním úkrytu vedle místnosti s pet-flaškama. Byl to těžší úkryt, pro stejné psy jsem zde byla již druhý trénink (v prvním jsem byla vidět, nyní by se pes musel nad díru hodně naklonit, aby mě viděl). Když mě již všichni plánovaní pejsci našli, dohodla jsem se s Jarmilou, že na mě vypustí i Darču - popolezla jsem, aby mě mohla při troše snahy vidět. Jarmila ji přivedla kousek od domku a já na ni zavolala (místo zaběhnutí). Darča vběhla do domku. Měla trochu problémek s můstkem - musely jí dát ,,vpřed". Překonala ho. Šla dál a bylo na ni vidět, že něco cítí - byla v pachu. Proběhla až k petkám a vrátila se (u petek již žádný pach nebyl). Dohledávala - hezky dohledávala, bafla a když mě uviděla tak se rozštěkala :-). Byl to pro ni těžší úkryt, aby se učila pěkně pracovat s pachem. Dál jsme pokračovaly zabíhačkou do sklepa - jen do světlé části. Darča viděla figurantku, jak běží vnějškem, neviděla jak zabíhá do sklepa. Darča dohledávala nahoře, pak koukala do díry - sklepa. Zaštěkala - ale lehce, bylo poznat, že není u figuranta ale cítí ho. Z větší vzdálenosti jsem řekla ,,vpřed". Vlezla po žebříku do sklepa. Tam opět bafla a dohledávala. Když figurantku našla, krásně ji vyštěkala. Další byla zabíhačka dírou ve zdi - do tmavé místnůstky ve velké místnosti druhého terénu. V pohodě. Zakončily jsme Dařiným přímým zadržením :-)

 

25.09.2012 23:24

Trénink  - sutiny

V prvním kole jsem byla pro ostatní psy na vejšce - na malé buňce v rohu velké haly. Štěkali na mě postupne tři psi, takže jsem tam pachovala dost dlouho. A napadlo mě, nechat poslat na tento úkryt i Darču. (byla to na ní hodně náročná výška - cca 2,5 - 3metry, osoba - já - nebyla vidět; co se mi na tomto úkrytu pro Darču líbilo byla rovná podlaha okolo buňky (nemusela se soustředit na to, po čem chodí a mohla si hezky dohledávat) a taky  to byl mnou nádherně napachovaný úkryt). Jarmila pro Darču došla a vypustila ji u vchodu do budovy. Podle očekávání Darča pach ihned ucítila a začala dohledávat. Bohužel jsem toho ze shora moc neviděla, ale prý to byla krásná práce zakončeá samostatným vyštěkáním (taky to měla usnadněné dobře napachovaným úkrytem a tím, že jsem nahoře byla já :-) - když začala štěkat, bylo to ze začátku nejisté, ale po pár štěcích se rozštěkala lépe (ale stále bylo trochu poznat, že si není jistá, kde to vlastně přesně jsem. Na druhou stranu je Dařino štěkání na mě vždy horší kvality než když štěká na jiné osoby). Pokračovaly jsme u sutiny - jednoduché vysílání do sutin ve směru, kde je osoba. Super :-)

V druhém kole jsme začaly hledáním - téměř uzavřená (malá škvírka na čumáček), hodně napachovaná díra. Moc pěkné. Pak jsem Darču na vodítku provedla kolem díry, ve které jsem byla na tři předchozí psy - hodně čerstvého pachu. Čuchla k díře a pak od ní odešla :-) Odepla jsem ji a poslala hledat ve směru díry s osobou. Hledala, našla a vyštěkala. Dále jsme měly zabíhačku přes sutinu - osoba až za sutinou v křoví (aby si Darča nemyslela, že je na hledání jen sutina ;-) Bez problémů. Dálší byla osoba v sutině - hledání - vyslání do směru figuranta. Sice do směru vyběhla, ale než se dostala přes sutinu, odklonila se od směru a prohledala dost velkou část sutě. Nakonec samostatně našla (na to první vyslání :-). Zakončily jsme ,,Dařiným přímým zadržením".

 

 

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode