Dara Helvétský kříž

Výcvik Obalovna

16.08.2011 21:41

13.8.11 v sobotu odpoledne po práci jsme s Darčou odjely na soustředění na Obalovnu (základna východočeských záchranářů u Pelhřimova). Měly jsme se zdržet jen do pondělí do večera, protože v úterý musím do práce (někdo ty čtyřnohý domácí obludky musí živit :-) Vzhledem k mému zdravotnímu stavu - nic moc (spíš nic než moc) mě mrzí méně, že ostatní zůstávají až do pátku a my ne.

Po příjezdu a ubytování jsme s Darčou šly na překážky (hlavně těch pět na zkoušku ZZZ) - procvičovaly jsme i v průběhu pobytu. Skokové překážky bych řekla že jsou celkem dobré - Darča zastavuje křivě (u této zkoušky se nevyžaduje stání, ale u dalších zkoušek se to hodí, tak ať si Daruška zvyká :-). Sudy zde jsou výrazně lepší, než v Praze :-) jen ještě sama po naskočení nezastavuje - začala jsem to řešit odměnou na víčku v místě, kde má zastavit, tak uvidíme ... U tunelu ji musím hlídat, nechce se jí, ale potom proběhne bez problémů. Ještě musím zkoordinovat sebe :-)))

V sobotu jsme odjely do Červené Řečice (Původně kamenná tvrz z patnáctého století, přestavěna v rozsáhlý renesanční zámek) trénovat sutiny. Zde bych chtěla moc poděkovat všem, co mi Darču odfigurovaly - hlavně dopoledne mi bylo hodně špatně a já byla ostatním prd platná :-( Po výborné polévce k obědu v místní hospodě jsem na tom byla výrazně lépe :-)

Dopoledne jsme začaly zabíhačkou do budovy (jen proběhnutí dveřma). Bohužel jsem si neuvědomila, že osoby které stojí mezi figurantkou Petrou a Darou ji zastiňují výhled - tj. Darča doběhla k nim - na stojící osoby se přece neštěká - a tím přestala hledat. (Samozřejmě si Petru našla a vyštěkala, ale až na druhý povel hledej (ukázala jsem Daře přímo do dveří) - Prostě se musím naučit přemýšlet a ozvat se :-))) - cenná zkušenost ! Pak jsme dělaly zabíhačky, kdy si figurant nezakrytý, neschovaný jen sedne na zem. Darča vždy doběhne a vyštěká, jen to nemá takovou rychlost - asi ví, že jí odměna neuteče :-)

Odpoledne jsme strávily v patře zámku (pro Darušku ideální - rovná podlaha, hodně prostoru - v našem místě chodbička protínající místnůstky s úkryty) Darča pěkně hledala i štěkala, jen jednou jsem to úplně neodhadla - na plochách je zvyklá, že odcházejí dva figuranti - každý na jinou stranu. Zde jsem do chodby nechala vejít dvě figurantky najednou - Darča nejdříve vyštěkala tu vzdálenější a odtud jsem ji poslala zpět prohledat chodbičky lépe. Nejdříve byla překvapená, co po ní chci, ale pak zapojila čumák, našla a vyštěkala :-) Dále mi odcházel již jen jeden figurant :-)

Před odjezdem jsem se překonala a prošla s Darčou na volno zámek i se sklepy a dolními místnostmi s nepořádkem. Snažila jsem se, aby vždy šla první - povel,,vpřed" - a Daruška neměla problém :-) Ochotně chodila na půdě, v místnostech, občas na povel nakoukla do komínů. Velkou radost mi udělala ve spodních místnostech s různým ,,nepříjemným materiálem" na zemi (prostě tam byl různý binec). S tmou ve sklepech také neměla problém, ani po té, co mi spadla předníma nohama do vody (ve sklepě) :-)

Darča chodila všude první...

...po větších kusech materiálu to bylo bez větších problémů...

...občas i překvapila :-)

V místnosti s různými dráty již moc velkou radost neměla...

...ale byla statečná :-)

V pondělí byla v plánu také Červená Řečice a tak si Daruška vyzkoušela první hledání ve sklepě (s čelovkou na krku - povoleno i u zkoušek). Nebyl problém, Darča se pobybovala ve sklepě velmi dobře, schovanou Jáju našla, jen kvůli prknu vyštěkala z větší dálky, než by bylo dobré - ale Jája si ji blíže nalákala :-) Jeden z dalších úkrytů byl v místnosti za gaučem (vzdálenější část odtažená pro Darčin dobrý přístup ) - našla, ale dvakrát štěkla z druhé strany gauče a až pak ji napadlo ho oběhnout :-)(figuranta cítila správně, jen se musí lépe naučit dohledávat). Další úkryt měla být díra ve zdi (cca 1/2 metru na 1/2metru. Myslela jsem, že bude figurantka vidět cca z půlky (dalo se za stěnu ůplně schovat) - aby to nebyla těžké, bylo otevřené. Byla jsem špatně pochopena :-) když jsem přišla k označující Darče, zjistila jsem, že díra je až na horních 15cm zavřená - Dara prý neměla problém, ale chtěla bych dělat jen otevřené úkryty, i když těžší na hledání. A takové úkryty jsme dělaly až do skončení výcviku :-)

Za deště jsme odjížděly směr Praha - Větrušice. Moc díky Lence a ostatním za super víkend.

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode