Dara Helvétský kříž

Únor 2019

10.02.2019 19:29

10.2.

Absolvovali jsme praktickou část k již zmíněmému semináři o tréninku řad - nosework s Kristýnou Dostálkovou.

Bylo to SUPER :-)

Dostaly jsme rady, jak pokračovat, na co dát pozor, co a jak zlepšit...

Darča si zopakovala květináče, rozjezd měla veeelmi pomalý - nejprve to vypadalo, jak když skořici nikdy neviděla :-), tak jsme ji nechaly označit skořici samostatně, pak normálně ,,ukrytou" a následně už s řadami květináčů nebyl problém.

V druhém kole jsme pokročily v ,,rukách". S tím Darča neměla problém, můžeme bez obav pokračovat v dosavadním tréninku. Kolo jsem ukončila ve chvíli, kdy Darča začala víc nahlas dýchat. Občas víc funí, v tu chvíli výcvik ukončuji a dávám kratší pauzu (několik minut). Zatím jsem nevypozorovala  příčinu.

V třetím kole jsme začaly prohledání zavazadel. To jsme s Darčou jen zkusily, bylo vidět, že už je unavená, takže jsem ji odvedla do auta, kde hned usnula.

 

víkend 15.-17.2.

jsme s Darčou strávily společně s kamarády v Čevené Řečici - ubytovně U Pípalů  https://www.cervenarecice.name/ . Jako vždy skvělá kuchyně, pohodové ubytování milí lidé :-)

Skvěle vyšlo i počasí. Ráno mrazíky, takže na vycházkách po místních polních cestách nebylo bahno, přes den krásné sluníčko :-)

Zatímco ostatní se věnovali záchranářskému výcviku, já v pauzách vytáhla skořici. Darča si opět zkusila ,,ruce". Ochotní pomocníci dostali malé kelímky, do jednoho jsem dala kousek skořice. Při prvním průchodu to bylo opět takové chaotické (i přes podle mě pečlivou přípravu). Při třetím opakování již dobré. Musím vymyslet způsob, jak Darču předpřipravit tak, aby byla úspěšná hned na počátku.

Při hledání ve stavebnimách jsem využila nákladního automobilu a traktoru a malé vzorečky chovala po jejich obvodu. Darču jsem měla na stopovačce, aby si zvykala na to, že i takto se pracuje. Skořici schovávám již tak, že se k ní Darča ne vždy dostane. Ale stále jsou to otevřené úkryty. Prohledání pěkné, značení bez problémů.

 

Když mám ve všední den volno, snažím se zpestřit naše vycházky a tak opět začínáme objevovat nové cesty. Pravidelně jezdíme i do Berouna - jak do centra (na hospody nezapomínáme :-) ), tak i po okolí.

 

Víkend 22.-24.2. jsme opět pocvičily v Řečici, tentokrát na srazu ohařů :-). Ještě před odjezdem, jsme se zúčastnily:

praktické lekce s Františkem Šustou

Nešla jsem na lekci s konkrétním problémem, chtěla jsem zjistit, co mohu dělat ve výcviku lépe, pro Darču srozumitelněji. Na zlepšování není nikdy pozdě :-)

Při lekci jsme předváděly, jak běžně cvičíme. Tj jak běžné cviky, tak i noseworkovou řadu. Darča ukázala, jak nosí předměty. Zdokonalení výcviku spočívalo ve zklidnění a zkoncentrování Darči. Pomocí jednoduchého cviku se téměř děly zázraky :-). Před zahájením cviku jsem Darču odměnila za oční kontakt. Několikrát. Darča se tím začala soustředit na mě a noseworková řada byla mnohem lepší. Nejvíce se to pak projevilo během cvičení rukou o víkendu. Fakt super :-). Frantu moc doporučuji. Tím, jak se věnuje tréninku zvířat, má trochu jiný pohled na psy a všímá si věcí, které člověk u psů třeba ani neřeší, ale u velkých, potencionálně nebezpečných zvířat je každý detail důležity :-)

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode