Dara Helvétský kříž

Štěňátka 18.2.-26.2.11

20.02.2011 00:20

18.2.-19.2.2011 - Prckové se narodili :-) Máme 8 malých švýcárků - 6 kluků a 2 holčičky

Štěňátka pijou a spí :-) včera jsem nevěřila, že nekdy budou spát, ale spí:-). Dnes Jindra koupil novou vyhřívanou podložku (ta, co jsme měli připravenou a týden jsem zkuošela jak a jestli hřeje, tak přestala hřát ve chvíli kdy to vypadalo, že začíná Darča rodit) - štěňátkům bylo chladno. Taky se mi moc osvědčily pet flašky s teplou vodou - když jde Darča na záchod tak štěňátka s flaškama nekníkají a ona je pak klidná (pospíchá i tak, ale je vidět, že není tak nervózní). Jinak je Darča neustále u štěňátek, odchází opravdu jen na záchod (a i to strašně málo ) vodu i jídlo má v pelíšku a stále jí ho nosíme ,,pod nos". Nejoblíbenější zůstává kozí mléko s glukopurem, ale už snědla kuřecí srdíčka a žaludky, banán, kuřecí křídla s rýží (sice byla ovoněná vývarem z uzeného, ale snědla v ní i vitamíny :-), trochu škvarečků (máme z vetamixu moc pěkné)... prostě se snažíme aby dobře jedla (před porodem to byl problém :-(

Štěňátka dobře sajou (alespoň to tak vypadá :-) občas sice zakníkají - to když se nemohou přes sourozence dostat k cecíku, ale jinak se v noci dalo dobře spát (pokud je člověk schopen se vyspat v cca 90-ti minutových intervalech). Je zajímavé sledovat jejich probuzení a cestu k cecíkům - nejdříve se probudí jedno až dvě štěňátka (různá, zatím jsem nezpozorovala, že by bylo nějaké pravidelně první), doplazí se k cecíkům a začno sát. Ostatní se probudívelmi rychle za sebou asi za půl minuty a začíná ,,boj o cecíky" - počet by jim měl vyhovovat, ale to by se nesměli strkat u jednoho (je jedno, jestli je vepředu, nebo vzadu - hlavně když jsou u něj ostatní :-)

 

20.02.2011 00:20

Štěňátka pijou a spí :-) včera jsem nevěřila, že nekdy budou spát, ale spí:-). Dnes Jindra koupil novou vyhřívanou podložku (ta, co jsme měli připravenou a týden jsem zkuošela jak a jestli hřeje, tak přestala hřát ve chvíli kdy to vypadalo, že začíná Darča rodit) - štěňátkům bylo chladno. Taky se mi moc osvědčily pet flašky s teplou vodou - když jde Darča na záchod tak štěňátka s flaškama nekníkají a ona je pak klidná (pospíchá i tak, ale je vidět, že není tak nervózní). Jinak je Darča neustále u štěňátek, odchází opravdu jen na záchod (a i to strašně málo ) vodu i jídlo má v pelíšku a stále jí ho nosíme ,,pod nos". Nejoblíbenější zůstává kozí mléko s glukopurem, ale už snědla kuřecí srdíčka a žaludky, banán, kuřecí křídla s rýží (sice byla ovoněná vývarem z uzeného, ale snědla v ní i vitamíny :-), trochu škvarečků (máme z vetamixu moc pěkné)... prostě se snažíme aby dobře jedla (před porodem to byl problém :-(

Štěňátka dobře sajou (alespoň to tak vypadá :-) občas sice zakníkají - to když se nemohou přes sourozence dostat k cecíku, ale jinak se v noci dalo dobře spát (pokud je člověk schopen se vyspat v cca 90-ti minutových intervalech). Je zajímavé sledovat jejich probuzení a cestu k cecíkům - nejdříve se probudí jedno až dvě štěňátka (různá, zatím jsem nezpozorovala, že by bylo nějaké pravidelně první), doplazí se k cecíkům a začno sát. Ostatní se probudívelmi rychle za sebou asi za půl minuty a začíná ,,boj o cecíky" - počet by jim měl vyhovovat, ale to by se nesměli strkat u jednoho (je jedno, jestli je vepředu, nebo vzadu - hlavně když jsou u něj ostatní :-)


21.02.2011 22:19

V noci z 20. na 21.2. to bylo peklo. Darče nebylo dobře - dvakrát venku zvracela a tak jsme noc trávily tím, že jsme běhaly ! ven a hned zase dovnitř zkontrolovat štěňátka. Darča zoufale hledala asi trávu, pak možná jenom hlínu a tak v důsledku toho mám půlku bylinkové zahrádky v kýbli s vodou (snad se něco zachrání) a rododendron taky možná ! přežije :-(

Při ranním vážení jsem zjistila, že štěňátka nepřibývají na váze a tak jsme začali přikrmovat ( Darča mlíko má, štěňátka dobře sajou, ale asi ho není dost pro všechny). Nejdřív jsem zkoušela normální dětské lahvičky o kterých mi v obchodě řekli, že mají úplně malou dírku. Když jsem viděla jak z nich mlíčko teče rychle, tak jsem se bála aby se jím nedusili. Mlíčko jsem dala do malinkých flaštiček určených pro štěňata (pak do nich půl hodiny dělala dirky čím dál tím větší aby něco teklo:-) a pak přijela moje zachránkyně Marta (za to jí patří velký dík:-) a ukázala mi, že je opravdu v normální flašce neutopím :-) Tak vesele přikrmuji (s normální flaškou je to hračka - ty malé jsem musela zoufale mačkat, až jsem měla křeče v prstech) a štěňátka přibívají na váze (váhu zapisuju jednou denně, vážím je snad pořád :-) - např kojení + příkrm v 10.00 - 11.45 (tak dlouho mi trval příkrm z malých flašek s ještě menší dírkou - určených pro psy ) znamenal v přůměru přírůstek 20g na štěně.

 
22.02.2011 17:54

Už nám to přikrmování skoro jde:-). Štěňátka nepiští když si je beru a cucají z flašky jako diví. Přikrmuji tehdy, když se při krmení moc ozývají ( teče jim méně mléka než potřebují - některá jsou výborný indikátor -zelený ) Je legrační pozorovat, jak mají každé trochu jiný styl sání z flašky - žlutý a bílý jsou nepřekonatelní :-) až se divím, že stíhají polykat. Všechna štěňátka krásně přibírají na váze. Darča pochopila, že při kojení je nejlepší poloha na boku a tak se štěnda dostanou k oběma řadám cecíků.

 

A taky se u toho dá spát...

Na štěňátkách je taky úžasná schopnost usnout s cecíkem v tlamičce, nebo prostě odpadnout..


23.02.2011 19:06

Darča se o štěňátka dobře stará - olizuje je, trpělivě kojí (ale stále občas přikrmujem), ale když štěňátka tiše spí (nekňučí) tak už začíná vyžadovat pozornost (přeci jen se teď věnujeme mnohem víc štěňátkům než Darušce) - podrbat tady, podrbat tamhle...

Dokonce už začala vyžadovat vycházky (štěňákta musí být naprosto zticha, jinak od nich odcházet nechce), které vypadají velmi zajímavě -Darča chodí z kuchyně k vchodovým dveřím a zpátky, ale neštěká ani nekňučí (to se buď děje něco u vrat, nebo chce na záchod), kdyř vezmu do ruky obojek a vodítko, tak začne vyskakovat do vzduchu a kníkat (to dělá vždy, když někam jdeme spolu), vyjdeme za vrata-Darča má obrovskou radost, ujdeme 200-300metrů - Darča se otáčí a co nejrychleji pospíchá domů za štěňátky. Po cca třech hodinách (to když štěnda zase usnou - mezitím je stihne vzbudit svojí snahou o jejich očistu, nakrmit a zase uspat) chce na vycházku zase .-) - doba strávená na ,,vycházce" byla nejdelší asi 8 minut:-) (příprava trvá déle - vyměnit štěňátkům flašky s teplou vodou, převléknout se - to abych něco domů nezanesla.. po vycházce se převléci zpátky, umýt Darče packy a cecíky...prostě zábava :-)

Vzhledem k tomu, že celé úterní odpoledne Darča prospinkala (štěňátka se postupně přisávala k cecíkům, odpadala, a po odpočinku zase přisávala - Darča spala na boku) v noci z 22. na 23.2. byla Daruška až moc aktivní. Dnes odpoledne jsem se snažila o nějaký ..program" , jak ji udržet vzhůru, abychom mohli v noci spát déle než 4 hodiny vkuse (zatím se mi to déle nepovedlo) - byly jsme na našich minivycházkách až odpoledne (štěňátka hlídal Jindra), kydala se mnou u koní (také jí to nevydrží déle jak 10 minut, pak ji musím pustit ke štěndům (stojí u dveří a významě na mě kouká), ale alespoň ho celé neprospala. (štěňátkům je zatím jedno, zda sají od maminky spící nebo koukající:-). Uvidíme jaká bude noc...

 

24.02.2011 10:45

Už od začátku jsem věděla, že budu chtít pro štěňátka ,,hernu" - místo kde se pod dozorem budou moci vyblbnout a seznámit s nejrůznějšími věcmi - kenelka, petflašky, míčky, ,,nepříjemný materiál " ale neměla jsem přesnou představu. Na netu jsem objevila toto video a představa je na světě :-) https://evinka01.rajce.idnes.cz/paty_tyden/#NVEExport.jpg

Naprosto mě to nadchlo - Jindru již méně :-) (nejsem moc technický typ takže je jasné, kdo bude moje představy realizovat :-)

 

25.02.2011 20:37

Štěňátka přibívají na váze a stávají se z nich pěkní bumbrlíčci. Nejtěžší Bílý má 800g. Dnes proběhlo focení jednotlivých štěňátek, při kterém se mi povedly zajímavé fotky štěňátka ,, ve výkonu". Je zajímavé, že jaké takovýhle prcci dělají postoje.

Špunt tlačí...

 

Už něco vypadlo...

 

hotovo... :-)

 

26.02.2011 20:54

Přikrmování dravé zvěře... ,,bar pro dva" aneb snadno a rychle

 

Tak mám pocit, že se asi štěňátkům začaly zdát sny. Ve spánku sebou různě hází, škubou nožičkama, někdy zakvičí :-) Také je oblíbená poloha s otevřeno tlamičkou...

..štěnda také vytvářejí dvojice (je jim jedno kdo s kým:-) - někdy spí k sobě zády...

...někdy si najdou jiné ,,neobvyklé" místo (hlavně, že je teploučko)...

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode