Dara Helvétský kříž

Štěňátka 5.4. - 13.4.11

05.04.2011 21:49

Vzhledem k pěknému počasí byla štěňátka venku. Darča se pokouší s nima hrát, ale zatím to vypadá tak, že udělá postoj - pojď si hrát a poté co prcek zareaguje se strašnou radostí odběhne (připadá mi, že čeká, že ji budou honit :-) - zatím má smůlu, ale vzhledem k pokrokům jaká štěnda dělají si myslím, že se brzy dočká :-)

Jindra chtěl vzít štěňátka na průzkum zahrady (po jednom na vodítku), ale poté co první usnul u růžiček a ostatní také moc nejevili zájem, to vzdal (asi vybral špatnou dobu :-)) Tak půjdou prozkoumávat zítra i se mnou.

Je hezké pozorovat, jak štěnda cíleně hledají stín. (pokud jim ho vemete - např. leží ve vašem stínu a vy se pohnete, otráveně se posunou znovu do vašeho stínu - vyzkoušeno při stavbě výběhu, nejdéle stěhovat se vydržela Angee :-)

Hezké bylo zakončení dne. Z ohrádky nebyli jako obvykle odneseni domů, ale šli sami :-) (teda nešli úplně sami, ale snažili se dosáhnout na Darčiné cecíky a ona chtěla jít domů (a také šla), takže šli všichni :-)

 

06.04.2011 20:52

Dnes Jindra natočil krásná videa. Je na nich vidět, že už si štěnda začínají hrát s Daruškou. Krom her je Darča stále zajímavá i jako mlékárna (ale je dobře vidět jak se vemínko zmenšuje a je úplně splasklé :-)

 

07.04.2011 21:31

Protože byl další krásný den štěňátka se opět slunila. A dokonce tam byli cca 3 hod jen pod dozorem maminky (Jindra šel do práce dřív, než já přišla) a naprosto bez problémů (že by byly problémy na straně štěňátek o to vědomě strach nemám - snažili jsme se ohrádku udělat opravdu bezpečnou, ale ta moje psychika :-)

Nejdřív štěňata vyhledávala sluníčko, pak vyhledávala stín :-)

Štěnda si již, dalo by se říci plně, hrají s hračkami. Už utrli hlavičku prvnímu plyšákovi :-) - kravičce Milce. Jinak se jako demoliční četa neprojevují, ale to se podle mě změní až budou sami :-)

,,hele co mám a žlutá hračka mi ladí k oboječku :-)"

a jak má něco jeden, musí to mít i druzí :-)

Naprosto nejroztomilejší mi připadají, když k nim člověk vejde do ohrádky, oni se na nej sesypou jak vosy a chtějí hladit, okusovat člověka a prostě mít nějaký kontakt :-) Musím přiznat, že Jindra vydrží víc - je ochotný si k prckům i lehnout :-) to můj pud sebezáchovy říká, že k obličeji a uším si mám pustit jen jedno štěně :-)

 

08.04.2011 22:13

Dnes měla štěnda spoustu zážitků. Jindra je vzal na vodítku prozkoumávat samostatně zahradu. Špunti se nebojí a sami prolézají různá místa. Ardo šel i přes smeták opřený o zeď (a ten není zrovna malý :-)

,,prozkoumat se musí všechno"

I maminka Darča má ráda své děti pod kontrolou :-)

Odpoledne hodně foukal vítr, ale vzhledem k teplotě zůstala štěňátka venku. To proto, aby si zvykala i na jiné zvuky, než ty na CD :-) Vítr se jim asi moc nelíbí - jsou více zalezlí v boudě, ale hry venku si neodpustili :-)

 

09.04.2011 22:13

Dnes měli prckové ,,socializační" den. Vlastně až na Artíkovce přišli všichni v době probouzení se a počátku aktivit štěňátek (ono se to nedá ovlivnit, někdy prostě odpadnou dřív a dřív se pak vzbudí) a tak se štěnda opravdu nenudila :-)

Mají úžasné hry - už začínají i běhat - honit se.

,,schválně co brácha vydrží"

fleesový uzel je velmi oblíbený - jak na žvýkání, tak hlavně na tahání (tahají se nejen mezi sebou, ale i s Daruškou)

na této fotce byla štěňátka v pohybu (můžete si to představit :-)

,,Ukaž co to máš"

,,myslíš, že se tam vejdem oba?"

krmení

stromeček je také dobrý

Darča byla poprvé od druhé poloviny březosti na cvičáku. Byla jsem moc spokojená s vyštěkáváním - měla zájem o figuranta, a celkem dobře štěkala :-) S poslušností to bylo horší (musíme se zlepšit), ale i s překážkama jsem byla spokojená - na to, jak dlouho je neviděla, jsme neměli nové problémy - jen pořád ty staré :-) (např. houpačku si nejdřív předníma nohama zhoupne a až pak jde na druhou půlku houpačky)

 

10.04.2011 21:30

O tomto víkendu byla štěňátka opět na ,,vycházce" . Angee poznala svou budoucí psí kamarádku Vikinku, Ostatní prozkoumávali zahradu (tentokrát většina bez vodítka - hlídala je Bára, taky jí prozkoumali sukni :-)

Na svačinku - jogurt s piškotkama se těšili...

...a taky jim chutnalo...

...dokonce tak, že si pak navzájem olizovali zbytky z tlamiček :-)

Štěnda dostala nové hračky - buřtíky měli úspěch :-)

Ještě jsem jim zkusila dát Darčin ,,balónek" který vydává různé zvuky zvířat (lev, ptáci, opice apod.) U té jsem očekávala ze začátku větší úspěch - když jsem ji hrající (zvuky vydává v reakci na pohyb) dala do výběhu tak se na ní šli všichni podívat, i si sní pohráli - kutáleli jí, ale připadlo mi, že nepochopili, že zvuky jdou zevnitř a to většinou po pohybu :-) Ale už se dobře přetahují - jsou čím dál tím lepší, takže Daruška už musí vyvíjet úsilí aby je přetáhla :-)

 

11.04.2011 11:26

Protože se datum odchodu štěňátek do nových domovů blíží a počasí dnes bylo pěkné, štěnda poprvé přespala venku. Kvůli většímu teplu (přeci jen je bouda i na 8 štěňátek moc velká) dali deku před vchod.

Kontrolova jsem je ještě v půlnoci a pak ve 4hodiny ráno (odjížděla jsem na služební cestu) a měli tam teploučko a spinkali jak miminka :-) Asi bych doporučila novým majitelům alespoň pro začátek trochu zmenšit vnitřní prostor boudy (např větší stará kukaň pro kočku, přepážka) - to aby si štěndo dokázalo samo vytopit boudu :-)

Štěnda se už výborně přetahují mezi sebou...

...i s náma :-)

I když to tak ze začátku nevypadalo, tak i bedýnka je využitá :-))

 

12.04.2011 11:39

Dnes podstoupil Albíček operaci kýly. Nebyla velká, ale chceme, aby štěňátka v novém domově měla jen dobré zážitky (přeci jen je u nás zvyklý a mezi ostatníma štěndama na jizvičku nebude myslet :-)

Operace i následné probuzení proběhlo naprosto v pořádku akorát před operací měli ráno dietku všichni :-) - neměli radost, ale snídani o něco později přežili bez problémů. Albíček má na bříšku jizvičku (ale je úhledná  a prý mu nepřekáží :-) Na váze měl Alby 9,6 kg - je to kus psa :-)

Vždy se může hodit když je pejsek ochotný nosit různé věci (např podání mobilu nebo klíčů není marné :-) a tak se s nimi přetahujeme nejen o měkké uzle, ale i např klacíky...

...většinou stačí jim něco ukázat a pak pokračují sami :-)

 

13.04.2011 22:41

Protože není počasí zrovna nejlepší, jsou štěňátka na noc doma - uvidíme jaké bude počasí zítra.

Prohodila jsem jim matrace na spaní s novinami - toaletou a čekala co budou dělat :-) Jako první se na původní místo vykakala Angee (na pelíšek) a jako první na nové místo (na noviny) Andy. Při úklidu jsem jim na nové noviny dala dva špinavé ubrousky - to aby jim čich pomohl :-) A opravdu se již nikdo neprohřešil :-)

Z toho bych odvodila, že pokud budete mít někde doma ,,toaletku" pro pejska, je dobré ji posouvat - to aby si štědo spojilo záchod s novinami (popř. podložky...) a ne s místem. (Neposouvala jsem ji cca čtrnáct dní)

Po přemístění domů jsem si se štěndama sedla (to děláme vždycky když jsou vzhůru - oni se chtějí hladit, okusovat cokoliv, nebo si v naší přítomnosti hrají mezi sebou, ale když se zvednu, tak začnou kvičet, ať se vrátím:-) Dnes si hodně hráli sami...

...ale i velký méďa měl úspěch - Artík si ho dokonce odnesl...

...a Ardo mu ho záviděl (nejen Ardo :-)

(chtěla jsem ještě dodat fotku jak štěníci spinkaj, ale nějak mi to nejde - hned jak vejdu do místnosti tak začnou koukat - a to ani moc nedupu :-)

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode