Dara Helvétský kříž

Štěňátka 21.3. - 27.3.111

21.03.2011 18:55

Dnešním dnem počínaje začíná naše ,,střídavá péče" o štěňátka. Protože dovolená není nevyčerpatelná zvolili jsme pro následující týdny režim, kdy bude mít Jindra stálé noční a tak budou mít štěňátka hlídání přes den, a já se jim budu věnovat odpoledne , večer a v noci (to doufám co nejmíň i když dnes jsem vstávala ve tři kvůli štěndům - přikrmení - usnuli večer hodně brzo- , v pět chtěla Darča na záchod a v šest do práce - prostě zábava :-)

Při odchodu jsem štěňátka dala do herny - aby měli zábavu, když Jindra bude spát. To jsme si mysleli. Dopadlo to tak, že prckové kvičeli na Darču z jedné strany přepažení dveří a z druhé strany na ně štěkala Darča (k nim na stálo nechtěla a zábranu -vaničku sice přejde, ale jen na povel.) Tak je Jindra pustil a prckové ihned usnuli ještě v chodbě :-)

Odpoledne zase prozkoumávali kuchyň - už tahají tašku, kterou máme zacpaný průchod za gaučem.

Testují se navzájem...

kousání ocásku

kousání mé nohavice

A čím dál častěji si hrají :-)

 

22.03.2011 21:19

Darča ještě trochu kojí (myslím, že k nim přijde, když potřebuje odkojit :-)

Co je zajímavé, že po nich má stále snahu uklízet hovínka. Většina fenek od známých přestala po štěňatech uklízet jak začalo přikrmování. Člověka těší, jak se snaží starat (samozřejmě je naším cílem být rychlejší, ať nemá co uklízet), na druhou stranu míň potěší, když mě jde olíznout :-)

Chceme štěníky postupně zvykat na skoro-samostatný pobyt v herně (je tím myšleno pod dohledem o kterém nevědí :-) Už se jim tam daří celkem v klidu usnout - někdo na hromadě, někdo je ochoten usnout i sólo (samozřejmě ihned za rohem :-) Jinak se snaží dostat z herny pryč. Problém vyřešíme zítra - nemáme dobře vyřešený vchod a tak se k nim Darča nemůže dostat.(ona může, ale musí šlápnout do vaničky plné měkkých hraček a to je ochotna udělat jenom na povel :-) zítra dostanou dvířka vysoká 40cm - Darča se dostane k nim a oni se nedostanou ven. (Běžně jsou všude - tj. kuchyně, ložnice,herna, chodba, hala, záchod i koupelna :-), ale někdy má člověk potřebu je někam bezpečně zavřít - zatím je to porodní bedýnka (je hodně velká).

Každý den pouštíme alespoň dvakrát CD se zvuky - náhodný výběr aby nevěděli co mají čekat :-) teď jsem na hlasitosti, že to ruší přes otevřené dveře televizi ve vedlejší místnosti :-) Prckové to využívají jako ukolébavku :-)

 

23.03.2011 23:25

Štěnda nejen, že rychle přibývají na váze, ale ještě rychleji  se jim mění psychické schopnosti. To čemu jsme doteď říkali hra byl velmi slabý odvar toho, co se děje nyní:-) Už jsem mohla pozorovat, jak jeden prcek šel naprosto cíleně vzbudit jiné štěně - taháním za ucho, poskakováním okolo, okusováním nožiček. Štěňátka již spí jako velcí psi. Úplně stejně jako Daruška kopou nožičkama, kničí i skoroštěkají ze spánku :-)

A co naprosto zbožňují je mazlení, hlazení a mám pocit, že si prostě užívají manipulaci :-)

Štěňátka dostala slíbenou zábranu do herny. Darča ji na povel dokáže přeskočit. (není to normální skok, ona je velmi opatrná na to, kam dává nohy. Už asi brzy přestanou nastálo přespávat v porodně. Když se v noci vzbudí, tak si skoro nemají kde hrát (na záchod totiž chodí na noviny, příp. savé podložky a nechci, aby si na nich museli hrát) - přeci jen se rychle rozvíjejí a co stačilo včera tak nestačí dneska :-)

 Dnes v noci (ve tři hodiny) po probuzení pištícími prcky (,,my chceme ven") jsem usínala za zvuků ohňostrojů a parní lokomotivy - pak jsem usnula :-) - zjistila jsem totiž, že pokud něco - CD se zvuky- poslouchají, tak dřív usnou (jsou hodní :-) Odpoledne jsme se dostali na takovou hlasitost cédéčka, že ho Jindra musel ztlumit, aby slyšel televizi (mě to neva, já klidně budu poslouchat křik dítěte, párty a metro :-) štěňátka na to neříkají nic, ale mám pocit, že zvuky na CD hodně svědčí Darče - dělají mi všichni radost :-)

 

24.03.2011 21:14

Zkoušíme štěňátka přestěhovat do herny. Zatím to vypadá tak, že když se probudí, tak je někdo u nich (stejně jsou vzhůru cca15 min a  pak zase odpadnou :-). Když u nich sedím, tak se střídají v zájmu o mě. Vždy chtějí hladit a nakonec, když usnou, jsem obložená jako chlebíček. Už se také vydávají na průzkumy - ještě si s hračkami a dalšími předměty nehrají, jen je zatím zkoumají :-)

Co se jim líbí je kennelka. Dostali na vchod látkový přehoz, to aby měli pocit uzavřenosti. Někteří  tam hned usnuli.

Díky tomu, že se brzy unaví, tak neleží všichni spolu, ale někdy koukáme, jestli máme stále osm štěníků - máme :-)

 

25.03.2011 22:29

Je naprosto neuvěřitelné, jaké pokroky prckové dělají. Dnes už bydlí v herně jako profesionálové :-) Samozřejmě se snažíme být u nich co nejvíc, ale např v noci už k nim nevstávám - potřebují se také naučit samostatnost a ne žít jen s vědomím, že mě mají neustále za ocáskem :-)

Už jsem se s nima začala přetahovat o fleesovou ručně vázanou hračku (moje výroba :-) - je to z důvodu lepší motivace na hračku při výcviku - Daruška se na hračku cvičit téměř nedá (naopak jsem ji musela naučit, jak se pořádně přetahovat). Teď když vidí jak si hraju se štěndama, tak se ráda přidá :-)

Aby si štěníci zvykali na nejrůznější manipulaci, tak je mimo jiné obracíme na zádíčka - s cílem přátelsky podrbat na bříšku - a ono se jim to zalíbilo :-)

Už začínají prozkoumávat čím dál ví věcí -

,,zajímalo by mě, jestli to stáhnu:-)"

Učí se i pozorováním..

Udělali jsme zajímavý poznatek. I přesto, že se běžně mluví o slabším pohlaví jako o čistotnějším, naše fenky jsou oproti pejskům prasátka - obě! Pokud najdeme loužičku nebo hovínko mimo noviny, tak je pachatelkou na 90% některá z feneček :-) (oni chodí i na noviny jako ostatní, jen se jim ,,nehody" mimo stávají častěji (nebo jsou častěji přistiženy :-) Ale i tak jsem s čistotností štěňátek opravdu hodně spokojená.

 

26.03.2011 20:07

Štěnda stále rostou :-) tak dostala nové oboječky. Jsou také s bezpečnostní pojistkou a pokud budou dostačující, tak je štěňátka dostanou, až budou odcházet do nových domovů.

Aby to prckům v herně neklouzalo, dostali na podlahu gumu hrubou stranou nahoru (nebyl to nejlepší nápad, protože drhnout z maličkatého zdrsnění zašlapané rozmočené granulky není zrovna úžasné). Tak jsem ji otočila - nevypadá nejlíp (je na ní trocha staré lepenky), ale jde z ní umýt lehce cokoliv:-)

Daruška ke štěňátkům skáče na lehké kojení a na výchovu :-)

Když chce zpátky, tak jí musíme pomoct povelem hop

Dnes měla štěňátka opět hodně návštěv...

Průzkumníci (myšleno všechna štěňátka) stále častěji zabloudí i do kuliček

Hodně si hrají (už jsem v noci slyšela i zvuky podobné skorovrčení psů :-)

...čas si najdou i na prozkoumání kuželky :-)

kontakt s člověkem je důležitý :-)

 

27.03.2011 21:31

Jsem moc ráda, že naše víkendy naplňují návštěvy. (štěňátka potřebují poznat co nejvíce hodných lidí).

 

,,tak s tebou půjdu domů ?"

Hra i mazlení štěňátka rychle zmáhá..

Snažím se, aby každý den měli něco nového na objevování (i klubíčko se hodí)

Samozřejmě většina hraček jim zůstává, ale snažím již nějaké pravidelně obměňovat.

Také Daruška musí občas dostat novou hračku. Hlavně teď, kdy převážnou většinu času věnujeme štěňátkům. Ale brzy začne cvičit, konečně se dočká :-)

Připravuji pro štěňátka ještě jednu místnost - je menší a hlavní hračky zde budou plyšáci (v klasické herně je nemají ze dvou důvodů - bojím se, aby je nerozkousali a tím si neublížili a druhý důvod je ten, že chci, aby měli v obou hernách různé hračky. Druhá herna bude mimo jiné sloužit na trénování osamostatnění se :-), ale až později :-) (aby si zvykali prozkoumávat a hrát si i bez sourozenců)

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode