Dara Helvétský kříž

soustředění Spáleniště

10.07.2011 21:27

Od 2.7. do 9.7.2011 jsme se s Daruškou zúčastnily soustředění pražské záchranné kynologické brigády, které se konalo na jihočeském Spáleništi u Lipna. Bydleli jsme ve srubech a chatkách, v hlavní budově jsou sprchy, kuchyňky a veliká klubovna s krbem (v patře jsou další pokoje). My s Daruškou jsme s Andreou a Ritou obývaly jeden z pokojů ve srubu. Darča trávila svůj klidový čas (dobu přes den, kdy měla odpočívat) v přepravce (mohu jen doporučit - pesan si výborně odpočine - pokud je zvyklý)

Příjezd byl v sobotu odpoledne. Nejdřív jsme s Darčou obhlédly okolí, prošly se na několika vycházkách s psíma kamarádama (jak postupně přijížděli) a pak vybalily spoustu věcí, co jsem přivezla. Večer byl táborák s kytarou (Milan skvěle hraje i zpívá), byli jsme rozděleni do skupin, v kterých budeme trénovat (jsem s Jarmilou :-) (Rozepsala jsem zde náš přibližný program, ale protože jsem si nedělala poznámky každý den, je možné, že jsem prohodila pořadí tréninků)

Neděle 3.7.11Je zataženo, chvílema přeháňky - ale Darče to vyhovuje (není vedro - spíš je zima :-)) Začali jsme sutinami (jsou zde dva úžasné tranažery - nový a starý (fotky jsou z nového - je zde mnohem více prostoru na focení :-) Daruška dělá odbíhačky, při jedné se jí po odběhnutí figurant schoval do úkrytu - ,,štoly" zakryté větvemi...

...Daruška ho krásně dohledala a vyštěkala :-)  Jinak je naším hlavním cílem, aby Daruška dobíhala až k figurantovi i přes nepříjemný materiál - figurant odběhne kousek do sutin a v případě potřeby Darču k sobě naláká. Tady Darče oba trenažery vyhovují, pohybuje se zde moc hezky a ochotně :-)  Odpoledne byla na programu poslušnost a překážky. Z poslušnosti bude video, šla pěkně, ale musím zapracovat na tom, aby chodila blíž u nohy (kouknout se na sebe na videu je super poučné :-) Překážky byly mokré, takže jsme některé vynechaly (přece jen se je učíme, tak ať se nic nepokazí). Snažila jsem je jí nejdřív ukázat (přeci jen jsou trochu jiné než u nás na cvičáku) - skok daleký šla nejdříve na vodítku, pak sama, u skoku vysokého musíme zlepšit zastavení za skokem. Sudy - nejdříve pospíchala se seskokem (je vidět, že ,,pražské" provedení Darče nevyhovuje - jak je těžká, tak se s ní prkno na sudech lehce překlápí), napodruhé to bylo super. Houpačka - byly zde dvě - zvolila jsem kratší s protiskluzovou úpravou . Darča byla překvapena, že se překlopila dřív než je zvyklá, ale nespadla :-) - je šikovná. Tunel - dlouhý agility - Darče nedělal nejmenší problém. Daruška byla celý den moc šikovná, je vidět, že ji chladné počasí maximálně vyhovuje.

Pondělí - dopoledne bylo ještě chladno. Ráno jsme šli na stopu do prostoru, kde cvičíme poslušnost. Našlápla jsem krátkou s jedním lomem a na konce se schovala (vedla ji Jarmila) Pak jsme šli do sutin na starý trenažer. Darča měla zabíhačky s dohledáním figuranta. Jednou ho nemohla najít ale moc se snažila a dohledávala ho dlouho (na to, že teprve teď začala vlastně hledat) a samostatně a našla :-) (bylo vidět, že figuranta cítí (byl vlevo), ale v uličce se začal točit vítr a ona pach cítila z pravé strany ze zhora). Aby si mezi hledáním odpočinula přebývá v boudičce (pokud neposkakuju okolo s foťákem, tak leží :-)

Odpoledne se bohužel pro mě a Darču oteplilo, takže jsem na plochách dělala figuranta ostatním a Darče nechala udělat jen dvě krátká odběhnutí.

V úterý dopoledne jsme byli na novém trenažeru - Darča měla figuranty v dírách (ale stále děláme odbíhačky, jen se jí schovají) - otevřených, ale tak, aby musela používat čich. Šlo jí to překvapivě hezky, jsem opravdu hodně spokojená :-))

Odpoledne byl vodní výcvik. Naplánováno jsem měla skákání ze člunu do vody. Darča dostala vestu (aby se tolik nepotopila) a skákala nejdříve na mělčině. Člun se postupně vzdaloval od břehu, takže nakonec musela i kousek plavat :-) Bohužel jsem jí hodila ještě aporty (již byla unavená - měla jsem ji už nechat být) - připlavala pro ně, přinesla, ale nebylo to moc hezké. Po večeři jsme se šly projít (aby se Darča uvolnila a měla také nějaké ,,osobní volno " :-) a Darča si z vycházky odnesla několik bodnutí - asi od vos (rozšlápla jsem hnízdo :-( - ale je statečná - jen lehce kníkla a třela si hlavu a není alergická - aspoň to máme vyzkoušeno :-(

Ve středu měli pesani volnější den a my super hru s GPS.

,,...již jsme skoro všichni dorazili..

...našli jsme poklad...

...a už dorazila i poslední skupina :-) - pořadí fotek je správné ;-))

Odpoledne jsme byli na vodě, ale když měla odcvičeno Meginka a trochu Sedrik, začalo tak pršet, že jsem Darču ani nevytahovala z auta. Po návratu na Spáleniště přestalo, a tak jsem vzala Darču samostatně na sutiny do nového trenažeru, aby potrénovala pohyb po sutinách (bez figuranta) - až mě překvapilo, že byla tak ochotná po nich chodit - přede mnou, jen na vyslání a za pochvalu :-)

Ve čtvrtek jsme začali stopou - tentokrát byla plocha dohodnutá na fotbalovém hřišti. Daruška měla dvě cizí stopy - našlápl Ruda - bylo to celkem dobré, ale musíme ještě zapracovat na motivaci na vlastních stopách. Také jsme šli na sutiny - Daruška již běžně hledá (odběhnutí se schováním). Dělá mi moc velkou radost, že má výdrž - hledá dlouho a samostatně - nevrací se často zpátky ke mě, ale samostatně prohledává prostor - nemusím dávat povely, prostě stojím a čekám :-) - a je vidět, že u toho používá nos :-)

Během polední pauzy jsme s Andreou zajely na oběd, do místního zverimexu - pesanům pro ouška a hračky (Darča dostala nového peška) a na místní tržnici - mám bundu s pacičkou :-))

V pátek jsme šli naposledy do starého trenažeru - s Darčou opět maximální spokojenost :-) Odpoledne na vodním tréninku skákala ze člunu do vody (a samozřejmě se na člunu i svezla :-) - opět postupně nejdříve na mělčině .. Večer noční hra s GPS. Když se v nočním lese ztrácel signál a my chodili přes jakési bažiny, nevím proč mi to připomělo záhadu Blair Witch :-) - zážitky nemusí být dobré, hlavně když jsou silné = naprosto super hra - díky :-)

V sobotu jsme (pražská brigáda) na Spáleništi organizovali Český pohár ZTV (plošné hledání). Myslím, že se nám organizace povedla, gratulace nejen umístěným - počasí bylo vražedné - vedro téměř bezvětří.

Večer odjezd domů - cestu jsem zvládla s pomocí navigace a Standy, za kterým jsem jela až za Tábor. (naivně jsem si myslele, že když za sebou táhne čluny, tak nebudu mít problém ho stíhat v zatáčkách na užších silnicích (sama jedu jako šnek). Takhle jsem si připadala jako závodník - podle předpisů, ale asi o 30km za hodinu rychleji, než by bylo mé hlemýždí tempo :-) (když já měla cestou sem problém s navigací u Tábora a nechtěla si to zopakovat :-) - moje navigace neví, že ta silnice je ještě opravdu ve výstavbě :-) Alespoň jsme přijely v rozumnou dobu :-)

Zhodnocení celého soutředění je výborné - super zábava, GPS hry, sranda a hlavně! Darča pracovala jako nikdy předtím - začali jsme jí schovávat figuranty (odbíhačky s otevřenými úkryty - ale figuranta si musela najít). Vyhledává samostatně, s chutí a vytrvale (a samostatně jde i do nepohodlného terénu - sutiny, dřeva...). Myslím, že jsme na dobré cestě, teď se jen bojím, abych nic nezkazila..

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode