Dara Helvétský kříž

Březen 2019

08.03.2019 21:21

První březnový víkend jsme se vypravily do Brna na sutinu Ergon. Darča se samozřejmě věnovala jen noseworku, kde procvičujeme řady rukou a označování vzorků, ke kterým se nedostane na kontakt. Zatím třeba pod přizvedlou cihličkou. Dávám si pozor na to, aby se sice skořice dotknout nemohla, ale aby bylo jednoznačné místo, kde by se měl vzorek značit.

 

10.3. tento den bych nazvala jako ,,rozlučkový trénink se Skuhrovem". Bývalý pivovar, strávily jsme zde s Darčou mnoho hodin při trénincích záchranařiny, super sklepy, místnosti i sutinka na nádvoří...

Vzhledem k našemu momentálnímu zaměření jsme se rozloučily Noseworkem :-)

Malé hledání v ,,sutince" - Darča má stále snahu dostat se ke skořici na kontakt a když je ,,překážka" moc lehká, odsune ji čumákem (packou nehrabe, ani se jinak nedobývá). Budu se snažit zajišťovat takové úkryty, aby se ke skořici Darča opravdu nemohla dostat a potrénujeme značení bez kontaktu se vzorkem)

V druhém kole jsme měly opět řady rukou. Darču teď vždy před úkolem zpozorním krátkým cvičením s očním kontaktem a cvikem, při kterém se dotýká čumákem mé ruky. Cvičí pak opravdu výrazně pozorněji :-) Chybu jsem udělala, když jsem doprostřed řady dala Jindru. Sice s ním již řadu dělala, ale tady to asi byla schoda okolností, kdy jsme cvičily v areálu, kam roky chodila hledat, kolem byli jiní psi, kteří celý den hledali a štěkali... prostě když došla k jeho ruce (vzorek byl až pak), začala na něj štěkat. Vzala jsem ji zpátky, opět udělala pár cviků na pozornost. Opět ho měla snahu vyštěkávat. Následovalo opět cvičení na pozornost a i odhození skořice s následným vyhledáním. Jen jednoduché, na osvěžení toho, co se po Darče chce. Vzorek dohledala a hezky označila. Jindru jsem v řadě vyměnila za kamarádku a skořici dala do první ruky, ke které Darča čuchne (chodí postupně). Tak jsem zvýšila pravděpodobnost, že vše proběhne v pořádku. Podařilo se :-) . Zakončily jsme jen maým odhozením skořice - náhrada zabíhačky, které známe ze záchranařiny :-)

 

Doma jsem začala s Darčou trénovat označení vzorku, ke kterému se Darča nedostane. Nejprve jsem si vzala plastovou nádobku od léků, do ní jsem dala skořici (výhoda je, že jak se hrlo zužuje, nemá tendenci vypadávat, ani když ji nakloním). Držela jsem ji v ruce a dávala do Darčiné blízkosti. Darča při tom většinou leží na pelechu. Přeci jen je již starší a je zbytečné aby vstávala, když to není potřeba :-). Chůze ji problémy vůbec nedělá (chodí vycházky 7,5 km dvakrát denně - se mnou do práce a z práce). Při těchto cvičeních dávám jen povel ukaž (show me), nechci aby Darča hledala, ale jen označovala vzorek. Ten ji držím nejen v jejím dosahu, ale i lehce výš. Po zvážení pro a proti jsem usoudila, že bych ráda, aby Darča na vzorek (tím směrem) koukala. Vzhledem k věku nechci, aby si stoupala na zadní a podobně. Na naučení používám klikr nejlépe s ním mohu vystihnout vhodný okamžik. Uvidím časem, jak se nám to osvědčí.

 

 

Kontakt

Jana Nečasová (Zíková), Petra Brodská

jchlumska@seznam.cz. p.jancickova@seznam.cz

p.jancickova@seznam.cz

606 390 049

Želiv 345
394 44

Hlavní 7
Větrušice
25067

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode